Pracownicy Facebooka nieustanie zmieniają algorytm odpowiedzialny za wyświetlanie postów w aktualnościach użytkowników. Niedawno pisaliśmy o podejmowanych próbach wytępienia nagłówków w stylu „clickbait stories”, które mogły wprowadzać czytelników w błąd, obiecując zupełnie inną treść, niż ta, którą znajdowali na stronach. Marketingowcy muszą nieustannie szukać nowych sposobów na przyciągnięcie użytkowników. Są jednak sprawdzone techniki, dzięki którym Twoje nagłówki mają szansę lepiej „chwytać” – czytamy na blog.hubspot.com.
Stwórz idealny nagłówek – podstawy…
1. Prostota. Przekaz sformułowany w prostych słowach to klucz do przyciągnięcia uwagi. Zawrzyj w nagłówku jedynie te informacje, które są absolutnie niezbędne (jak np. CO proponujesz i DLACZEGO użytkownik ma się tym zainteresować).
2. Mniej znaczy więcej. Facebook sugeruje, by nagłówki miały od 25 do 40 znaków. Niech będą krótkie i treściwe, a resztę informacji przekazywać może np. obrazek – czytamy.
…i 5 technik
1. Pytaj. Badania, na które powołuje się autorka wpisu, pokazują, że nagłówki napisane w trybie pytającym klikają się o 150 proc. częściej niż w oznajmującym. Warto takie nagłówki-pytania wzbogacać o przymiotniki w stopniu najwyższym i kierować je bezpośrednio do odbiorcy.
2. Sugeruj. By napisany nagłówek w trybie rozkazującym nie brzmiał jak rozkaz, obuduj go w uzasadnienia: obrazek i dodatkowy opis pomogą zrozumieć, że to jedynie sugestia.
3. Oferuj. Pokaż swoim odbiorcom, co mogą zyskać, jeśli zdecydują się skorzystać z tego, co im oferujesz. Odnosi to lepsze efekty niż zwykłe wyliczenie zalet Twojej propozycji.
4. Inspiruj. Autorka pisze o teorii, według której ludzie – jeśli uświadomi im się, że czegoś nie wiedzą – czują potrzebę uzupełnienia swoich braków. Wykorzystaj to – zasugeruj, że coś im umyka i zaoferuj im coś, co ich zainspiruje do poszerzenia wiedzy.
5. Punktuj. Ponumerowane listy ułatwiają pracę ludzkiemu mózgowi, ponieważ pomagają mu w porządkowaniu przyswajanych informacji. Zachęć do kliknięcia np. podając jedynie pierwszy punkt z 10. (mp)