Netflix, serwis streamingowy, pozwał Abigail Barlow i Emily Bear, które stworzyły album „The Unofficial Bridgerton Musical” inspirowany serialem „Bridgertonowie” – pisze nytimes.com.
Jak czytamy, album otrzymał nagrodę Grammy w 2022 roku, ale Netflix twierdzi, że naruszona została własność intelektualna.
Autorki płyty, które prowadzą na TikToku konto o serialu Netfliksa, zgromadziły tam ponad 2,4 mln obserwujących. Po premierze Bridgertonów zaczęły one komponować inspirowane nim piosenki, a w 2021 wydały album – zauważa źródło.
Dziennik podaje, że Netflix do tej pory wspierał tego typu treści generowane przez fanów, natomiast, jak przekazał w oficjalnym oświadczeniu, Barlow i Bear „przekroczyły granicę, ponieważ chciały mieć wiele źródeł dochodu, bez formalnego pozwolenia na korzystanie ze znaku towarowego Bridgerton”.
Po wydaniu albumu, zgodnie z pozwem, Netflix poinformował autorki, że nie zezwoli na występy na żywo, które mogą kolidować z wydarzeniami takimi jak „The Queen’s Ball: A Bridgerton Experience”, który serwis wystawił w kilku miastach – czytamy. Barlow i Bear zorganizowały jednak wydarzenie w Kennedy Center, na które sprzedawały bilety.
Jak czytamy, serwis złożył skargę w sądzie okręgowym w Waszyngtonie.
Nytimes.com pisze również, że serwis streamingowy próbował współpracować z autorkami albumu i w pozwie stwierdzono, że Netflix byłby skłonny wynegocjować licencję, która pozwoliłaby na występy na żywo i dystrybucję albumów, ale one odmówiły.
Wśród zarzutów w pozwie znalazł się m.in. zapis, że utwór otwierający musical, „Tis the Season” wykorzystuje dialogi podobne do wypowiedzianych przez jedną z postaci w serialu – czytamy dalej.
Netflix pozwał tiktokerki w czterech sprawach, w tym o naruszenie praw autorskich i naruszenie zarejestrowanych znaków towarowych – podaje źródło. (bs)