niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualności„NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” – UNICEF Polska wydał przewodnik

„NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” – UNICEF Polska wydał przewodnik

UNICEF Polska wydał przewodnik „NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?” na temat współpracy biznesu oraz organizacji charytatywnych. Publikacja, która miała premierę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, jest elementem kampanii UNICEF Polska skierowanej do biznesu, której celem było wypracowanie nowych założeń współpracy między światem biznesu i organizacjami humanitarnymi.

W poradniku znalazły się wnioski i propozycje rozwiązań dla NGO i biznesu, które pojawiły się podczas dwudniowych warsztatów z udziałem kilkunastu firm. W publikacji uwzględniono także wypowiedzi przedstawicieli organizacji, firm zaangażowanych w warsztaty, jak i trenerów biznesu. Przewodnik jest wspólnym dziełem 15 osób.

Wskazówki zawarte w przewodniku mogą być przydatne m.in. dla zarządów firm, działów HR, marketingu, PR-u czy CSR- u oraz pracowników firm, fundacji, stowarzyszeń i innych organizacji pomocowych.

Jak mówi Piotr Piasecki, trener biznesu, prowadzący warsztaty, publikacja zawiera narzędzia do budowania prawdziwego partnerstwa, modele współpracy pomiędzy biznesem i NGO oraz wskazówki dla obu stron. „Nadrzędną rekomendacją jest otwartość i dopasowanie zakresu współpracy pomiędzy tymi dwoma światami, gdyż podjęcie takiej współpracy to proces twórczy, który wiąże się z poszukiwaniem synergii konkretnych podmiotów z ich całym bagażem zasobów, tożsamością i potrzebami” – podkreślił. 

Przewodnik podzielono na trzy części. W pierwszej, pt. „Razem dla innych, razem dla siebie”, znalazły się odpowiedzi na trzy pytania: czy polski biznes jest wrażliwy społecznie, co biznes daje organizacjom społecznym oraz co NGO może dać biznesowi.

Drugi rozdział opisuje narzędzia, jakie warto wykorzystać, aby przełamywać bariery. „Wśród nich najlepszym rozwiązaniem są warsztaty, podczas których za pomocą różnych technik docieramy do wspólnego celu, który nam przyświeca, w ramach działalności pomocowej” – czytamy w komunikacie.

W trzecim rozdziale znalazły się wnioski i rekomendacje zarówno dla biznesu, jak i NGO oraz występujące między nimi modele współpracy.

Przewodnik jest dostępny bezpłatnie w wersji polskiej i angielskiej po rejestracji na stronie unicefdlabiznesu.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj