Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Nie bądź internetowym trollem”. Rusza kolejna odsłona kampanii na temat dezinformacji. w kwietniu 2025 roku ministerstwo cyfryzacji i nask wystartowali z kolejną odsłoną ogólnopolskiej kampanii społecznej promowanej hasłem „nie bądź internetowym trollem”. celem inicjatywy jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą za sobą niezweryfikowane treści. głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot. bohaterami filmu są użytkownicy internetu, którzy pod wpływem kliknięcia w niezweryfikowaną informację fizycznie przeobrażają się w trolle. przemiana ta nawiązuje do hasła kampanii – „nie bądź internetowym trollem”. zastosowana w spocie metafora ma za zadanie pokazać, jak szybko i nieświadomie można stać się narzędziem dezinformacji. źródło: youtube.com/ministerstwo.cyfryzacji. estetyka filmu jest inspirowana stylistyką teledysków i baśniowego kina fantasy. aby jeszcze bardziej zniekształcić świat przedstawiony i oddać atmosferę groteski, zastosowano m.in. szerokokątne obiektywy i niestandardowy format kadru. kluczową rolę w tworzeniu wizualnych transformacji bohaterów odegrała sztuczna inteligencja. wideo ma być emitowane w telewizji, radiu i internecie. za koncepcję kreatywną spotu odpowiada agencja fabryka komunikacji społecznej. jego reżyserem jest adrian chudek. inicjatywa ma być odpowiedzią na rosnący problem dezinformacji w sieci – zarówno tej szerzonej przez boty i farmy trolli, jak i nieświadomych użytkowników, którzy udostępniają niesprawdzone informacje. jak wynika z danych nask, prawie wszyscy badani spotkali się z dezinformacją w internecie, z czego niemal 40 proc. respondentów oceniło, że zdarza się to często lub bardzo często. na potrzeby akcji powstała specjalna strona internetowa nask.pl/dezinfo. znajdują się na niej materiały edukacyjne oraz formularz, który umożliwia zgłaszanie dezinformacji napotkanych w sieci. „w kampanii »trolle« wykorzystaliśmy potężne narzędzia nowoczesnej komunikacji, by uświadomić, że każdy z nas ma wpływ na to, jak wygląda internet. jedno kliknięcie może nas zmienić – i to nie w dobrą stronę. chcemy, by ta kampania była impulsem do refleksji i rozmowy o tym, jak świadomie korzystać z informacji, a przede wszystkim, że trzeba weryfikować jej źródła” – komentuje marek gieorgica, dyrektor biura komunikacji ministerstwa cyfryzacji. kampania jest realizowana w ogólnopolskich mediach, w tym w stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i w kanałach własnych ministerstwa cyfryzacji oraz nask. za kreacje i koncepcję kreatywną akcji odpowiada fabryka komunikacji społecznej. (ao).
W kwietniu 2025 roku Ministerstwo Cyfryzacji i NASK wystartowali z kolejną odsłoną ogólnopolskiej kampanii społecznej promowanej hasłem „Nie bądź internetowym trollem”. Celem inicjatywy jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą za sobą niezweryfikowane treści.
Głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot. Bohaterami filmu są użytkownicy internetu, którzy pod wpływem kliknięcia w niezweryfikowaną informację fizycznie przeobrażają się w trolle. Przemiana ta nawiązuje do hasła kampanii – „Nie bądź internetowym trollem”. Zastosowana w spocie metafora ma za zadanie pokazać, jak szybko i nieświadomie można stać się narzędziem dezinformacji.
Źródło: youtube.com/ministerstwo.cyfryzacji
Estetyka filmu jest inspirowana stylistyką teledysków i baśniowego kina fantasy. Aby jeszcze bardziej zniekształcić świat przedstawiony i oddać atmosferę groteski, zastosowano m.in. szerokokątne obiektywy i niestandardowy format kadru. Kluczową rolę w tworzeniu wizualnych transformacji bohaterów odegrała sztuczna inteligencja.
Wideo ma być emitowane w telewizji, radiu i internecie. Za koncepcję kreatywną spotu odpowiada agencja Fabryka Komunikacji Społecznej. Jego reżyserem jest Adrian Chudek.
Inicjatywa ma być odpowiedzią na rosnący problem dezinformacji w sieci – zarówno tej szerzonej przez boty i farmy trolli, jak i nieświadomych użytkowników, którzy udostępniają niesprawdzone informacje. Jak wynika z danych NASK, prawie wszyscy badani spotkali się z dezinformacją w internecie, z czego niemal 40 proc. respondentów oceniło, że zdarza się to często lub bardzo często.
Na potrzeby akcji powstała specjalna strona internetowa nask.pl/dezinfo. Znajdują się na niej materiały edukacyjne oraz formularz, który umożliwia zgłaszanie dezinformacji napotkanych w sieci.
„W kampanii »Trolle« wykorzystaliśmy potężne narzędzia nowoczesnej komunikacji, by uświadomić, że każdy z nas ma wpływ na to, jak wygląda internet. Jedno kliknięcie może nas zmienić – i to nie w dobrą stronę. Chcemy, by ta kampania była impulsem do refleksji i rozmowy o tym, jak świadomie korzystać z informacji, a przede wszystkim, że trzeba weryfikować jej źródła” – komentuje Marek Gieorgica, dyrektor biura komunikacji Ministerstwa Cyfryzacji.
Kampania jest realizowana w ogólnopolskich mediach, w tym w stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w Internecie i w kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz NASK. Za kreacje i koncepcję kreatywną akcji odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej. (ao)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Nie bądź internetowym trollem”. Rusza kolejna odsłona kampanii na temat dezinformacji. w kwietniu 2025 roku ministerstwo cyfryzacji i nask wystartowali z kolejną odsłoną ogólnopolskiej kampanii społecznej promowanej hasłem „nie bądź internetowym trollem”. celem inicjatywy jest edukacja społeczeństwa w zakresie dezinformacji, manipulacji w sieci oraz zagrożeń, jakie niosą za sobą niezweryfikowane treści. głównym elementem kampanii jest 30-sekundowy spot. bohaterami filmu są użytkownicy internetu, którzy pod wpływem kliknięcia w niezweryfikowaną informację fizycznie przeobrażają się w trolle. przemiana ta nawiązuje do hasła kampanii – „nie bądź internetowym trollem”. zastosowana w spocie metafora ma za zadanie pokazać, jak szybko i nieświadomie można stać się narzędziem dezinformacji. źródło: youtube.com/ministerstwo.cyfryzacji. estetyka filmu jest inspirowana stylistyką teledysków i baśniowego kina fantasy. aby jeszcze bardziej zniekształcić świat przedstawiony i oddać atmosferę groteski, zastosowano m.in. szerokokątne obiektywy i niestandardowy format kadru. kluczową rolę w tworzeniu wizualnych transformacji bohaterów odegrała sztuczna inteligencja. wideo ma być emitowane w telewizji, radiu i internecie. za koncepcję kreatywną spotu odpowiada agencja fabryka komunikacji społecznej. jego reżyserem jest adrian chudek. inicjatywa ma być odpowiedzią na rosnący problem dezinformacji w sieci – zarówno tej szerzonej przez boty i farmy trolli, jak i nieświadomych użytkowników, którzy udostępniają niesprawdzone informacje. jak wynika z danych nask, prawie wszyscy badani spotkali się z dezinformacją w internecie, z czego niemal 40 proc. respondentów oceniło, że zdarza się to często lub bardzo często. na potrzeby akcji powstała specjalna strona internetowa nask.pl/dezinfo. znajdują się na niej materiały edukacyjne oraz formularz, który umożliwia zgłaszanie dezinformacji napotkanych w sieci. „w kampanii »trolle« wykorzystaliśmy potężne narzędzia nowoczesnej komunikacji, by uświadomić, że każdy z nas ma wpływ na to, jak wygląda internet. jedno kliknięcie może nas zmienić – i to nie w dobrą stronę. chcemy, by ta kampania była impulsem do refleksji i rozmowy o tym, jak świadomie korzystać z informacji, a przede wszystkim, że trzeba weryfikować jej źródła” – komentuje marek gieorgica, dyrektor biura komunikacji ministerstwa cyfryzacji. kampania jest realizowana w ogólnopolskich mediach, w tym w stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i w kanałach własnych ministerstwa cyfryzacji oraz nask. za kreacje i koncepcję kreatywną akcji odpowiada fabryka komunikacji społecznej. (ao).