Jak rozruszać swój firmowy profil na Twitterze? Jak czytamy w serwisie socialmediaexaminer.com, powinien on zawierać urozmaicone treści, grafiki, krótkie tweety i… odpowiednie słowa.
Socialmediaexaminer.com przytacza analizę firmy HubSpot, dotyczącą najpopularniejszych postów na Twitterze. Okazuje się, że najczęściej występują w nich słowa takie jak please, retweet, post, blog, social, free, media, help, please retweet, great, social media, 10, follow, how to, top, blog post, check out, new blog post. Biorąc pod uwagę ten zbiór można przyjąć, że użytkownicy chętnie przystają na prośby o retweety. Jak czytamy w socialmediaexaminer.com, sprawdza się także zadawanie pytań internautom, zwłaszcza że „użytkownicy Twittera uwielbiają dzielić się swoimi opiniami”.
Poza odpowiednim doborem słów warto także zaopatrzyć profil firmowy w grafiki i zdjęcia. Z badania firmy Buffer wynika, że tweety zawierające grafiki są klikanie 18 proc. częściej niż te bez nich, mają o 89 proc. więcej odznaczeń „favourite” i o 150 proc. więcej retweetów.
Co prawda Twitter oferuje 140 znaków w jednym tweecie, warto jednak formułować swoje posty w jak najkrótszej i czytelnej formie. Najlepszy efekt dają posty o długości nie przekraczającej 100 znaków. Oczywiście trzeba zadbać o to, żeby odnosiły się one do treści istotnych lub przynajmniej ciekawych dla internautów. (ks)