środa, 29 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Nie dawaj cyberprzestępcom drugiej szansy” – ING Bank Śląski z nową kampanią

„Nie dawaj cyberprzestępcom drugiej szansy” – ING Bank Śląski z nową kampanią

27 stycznia 2025 roku wystartowała najnowsza kampania ING Banku Śląskiego, w której marka chce pomóc przedsiębiorcom w zadbaniu o bezpieczeństwo firm w sieci. ING zachęca do zgłaszania każdej próby cyberoszustwa do CERT Polska, działającego w instytucie badawczym NASK.

Jak zwracają uwagę organizatorzy akcji, cyberbezpieczeństwo klientów indywidualnych to temat często poruszany w przestrzeni publicznej – w mediach i w reklamie. Okazuje się jednak, że problem dotyka też coraz częściej przedsiębiorców. W 2024 roku aż 66 proc. polskich firm zostało zaatakowanych przez cyberprzestępców*. ING Bank Śląski chce wspierać przedsiębiorców w dbaniu o bezpieczeństwo firm w sieci.

Z przeprowadzonego przez ING badania** wynika, że 90 proc. przedsiębiorców ma przynajmniej podstawową wiedzę o bezpieczeństwie w internecie. Jednocześnie badani przyznali, że mimo rozpoznania próby oszustwa nic więcej z tym nie robią. ING zachęca do zgłaszania każdego przypadku do CERT Polska – zespołu reagowania na incydenty bezpieczeństwa w sieci działającego w strukturach instytutu NASK.

„Nie dawaj cyberprzestępcom drugiej szansy. Zgłaszaj każdą próbę scamu w firmie i w życiu prywatnym do CERT Polska. Dzięki Tobie ktoś inny nie zostanie oszukany” – w ten sposób marka zachęca do reagowania na ataki w sieci.

„Dla wielu uniknięcie próby cyberataku jest powodem do zadowolenia ze swojego sprytu. Ale dla cyberprzestępcy jest to tylko nieudana próba. Będzie próbował dalej, aż znajdzie ofiarę, którą uda się oszukać. Tylko aktywną postawą wobec cyberprzestępczości, czyli zgłaszaniem każdej próby cyberoszustwa do CERT Polska, możemy ochronić siebie nawzajem dla wspólnej biznesowej korzyści. Przedsiębiorcy mają wiele obowiązków, dlatego zachęcamy do rozwiązania, które zajmuje tylko chwilę i jest bardzo proste” – zwraca uwagę Barbara Pasterczyk, dyrektorka ING Banku Śląskiego odpowiedzialna za komunikację marketingową.

W ramach inicjatywy powstał spot.

Dodatkowo na potrzeby kampanii bank we współpracy z Piotrem Koniecznym, ekspertem ds. bezpieczeństwa w internecie, przygotował „10 zasad bezpiecznej firmy w sieci”. Na stronie ing.pl publikowane są również informacje na temat tego, w jaki sposób rozpoznawać i zgłaszać przypadki cyberoszustw.

Działania w ramach inicjatywy prowadzone będą w telewizji, w mediach i social mediach. Informacje na temat kampanii pojawią się również w komunikacji skierowanej do klientów.

Akcja potrwa do 6 kwietnia 2025 roku.

Kampania została zrealizowana przy współpracy z agencją Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Za media odpowiada Mullen Lowe Media Hub. (kn)

*Raport KPMG „Barometr cyberbezpieczeństwa. Edycja 2024
**Badanie na zlecenie ING przeprowadzone metodą CAWI w panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=200 osób prowadzących działalność gospodarczą. Termin realizacji: 12–16 grudnia 2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj