„Kryzys to potencjalna sytuacja, która ma szansę realnie wystąpić również i na naszym podwórku, głównie z braku fizycznej możliwości kontroli całości organizacji”, przekonuje na łamach Gazety Bankowej Sebastian Włodarski. W swoim artykule pokazuje on, jak „polubić” sytuację kryzysową.
Kryzys jest – jak twierdzi autor – nieodłącznym elementem funkcjonowania firmy. Problem polega jednak na tym, że większość przedsiębiorców zazwyczaj nie dostrzega tego zagrożenia, reaguje za późno lub nie umie go zażegnać. O nie uświadamianiu sobie realności kryzysu w wielu firmach świadczy brak strategii komunikacji, która wskazuje „najszybsze i spokojnie przemyślane kierunki działania w trakcie kryzysu”, przekonuje Włodarski.
Nie ma szczepionki na kryzys, dlatego trzeba się z nim zaprzyjaźnić i umieć z nim postępować, przekonuje autor. Jego zdaniem, aby zredukować ryzyko wystąpienia trudnej dla firmy sytuacji, potrzebna jest rzetelna i etyczna komunikacja. Liczy się przede wszystkim prewencja kryzysowa, oparta na monitoringu mediów i rynku, opracowanie kodeksu kontaktu z mediami oraz wypracowanie „manualu komunikacji kryzysowej”, wymienia Włodarski.(ał)