Polacy coraz częściej biorą udział w konkursach konsumenckich, ale aż 3/4 nie darzy ich zaufaniem, tylko robi to dla pieniędzy. Obawiamy się głównie konkursów przeprowadzanych przy pomocy nowoczesnych technologii, m.in. internetu. Lubimy natomiast zdrapki.
Największą popularnością cieszą się zdrapki, którym ufa 8 proc. ankietowanych. Z kolei po 5 proc. badanych zaufaniem darzy konkursy z kuponami i konkursy na opakowaniach produktów. Nieźle jest też z konkursami SMS-owymi. Złą reputacją cieszą się za to z audiotele – ufa im tylko 1 proc. Polaków.
Jak ustalono, brak zaufania do konkursów rośnie wraz z wiekiem badanych. Największe zaufanie wykazują nastolatki w przedziale 15-17 lat (50 proc.), o wiele mniejsze (17 proc.) ankietowani powyżej 59 roku życia. Polacy jeśli już decydują się wziąć udział w jakimkolwiek konkursie, to najchętniej wybierają te, które dają możliwość wygrania pieniędzy, zwłaszcza osoby w gospodarstwach domowych, w których ilość domowników jest większa niż trzy i dochód osobisty netto na osobę wynosi do 800 zł. Nagrody rzeczowe cieszą się aż pięciokrotnie mniejszym zainteresowaniem. Co ciekawe, największą chęć wygrywania pieniędzy w konkursach deklarują respondenci w wieku 15-24 lata.
Wyniki opracował On Board PR Ecco Network, w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski. (es)