poniedziałek, 31 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„Nie wszystkie wiadomości miłosne pochodzą z serca”. Kampania zwraca uwagę na problem...

„Nie wszystkie wiadomości miłosne pochodzą z serca”. Kampania zwraca uwagę na problem przemocy werbalnej

W lutym 2024 roku, z okazji Walentynek, organizacja charytatywna No More ruszyła z kampanią „Język miłości”. Celem brytyjskiej inicjatywy jest zwiększenie świadomości na temat przemocy werbalnej i emocjonalnej.

Twórcy akcji chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na język oparty na przymusie, który jest formą przemocy werbalnej. Jak bowiem przekazuje organizacja, „nie wszystkie wiadomości miłosne płyną z serca”, a język miłości nie zawsze „jest tak słodki, jak mogłoby się wydawać”. Dla osób, które tkwią w przemocowych związkach, słowa, które na pierwszy rzut oka wydają się oznaką głębokiego uczucia, mogą mieć dużo mroczniejsze znaczenie.

Źródło: facebook.com/NOMORE.org

Do zobrazowania problemu wykorzystano kartki walentynkowe. Znajdują się na nich różne komunikaty, takie jak „Kocham cię na zabój”, „Sprawiasz, że krzyczę i wrzeszczę”, „Należysz do mnie” czy „Nie mogę oderwać od ciebie wzroku”. Przez większość osób będą one odbierane jako romantyczne komunikaty. Dla innych mogą mieć jednak drugie dno.

Źródło: nomore.org

Źródło: nomore.org

Kampania została przygotowana przez agencję Mullen Lowe UK.

Jak przekazała Pamela Zaballa, dyrektorka generalna No More, „podczas gdy Walentynki są często wypełnione wielkimi romantycznymi gestami, dla ludzi w niezdrowych związkach miłość może być spleciona z kontrolą, groźbami i strachem” – podaje marketing-beat.co.uk.

Źródło: nomore.org, Language of Love/ marketing-beat.co.uk, Charity warns of the dark side of Valentine’s Day, 13.02.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj