7 stycznia 2025 roku wystartowała najnowsza kampania OLX promowana pod hasłem „Nie wykluczaj nikogo, a zwłaszcza siebie”. Inicjatywa OLX Praca ma na celu zwiększenie świadomości na temat inkluzywności w zatrudnianiu oraz promowanie otwartości i różnorodności w miejscu pracy.
Jak przekazują organizatorzy kampanii, aktualne prognozy demograficzne są alarmujące. Według danych, do 2060 roku liczba osób w wieku produkcyjnym w Polsce może znacząco się zmniejszyć – z obecnych 22,17 mln do nawet 13,31 mln w najgorszym branym pod uwagę scenariuszu. Dodatkowo, jak wskazują analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego, w ciągu najbliższych dziesięciu lat z rynku pracy odejdzie 3,8 mln pracowników, podczas gdy nowych pracowników w tym czasie przybędzie zaledwie 1,7 mln.
„Deficyt pracowników, który już teraz stanowi jedną z głównych barier rozwoju dla wielu organizacji, będzie się jeszcze pogłębiał. Chociaż coraz dłuższy czas aktywności zawodowej Polaków to pozytywna tendencja, nie wystarczy ona, aby zrekompensować braki kadrowe. Już dziś aż 82 proc. małych i średnich przedsiębiorstw dotyka problem braku rąk do pracy” – alarmują organizatorzy.
Mając na uwadze niepokojące prognozy, OLX w swojej kampanii postanowiło zwrócić uwagę na potrzebę aktywizacji i wsparcia różnorodnych grup, które często są wykluczane jako potencjalni pracownicy. Wśród nich organizatorzy uwzględniają m.in. osoby przewlekle chore, osoby z niepełnosprawnościami, rodziców wracających na rynek pracy, a także osoby 50 roku życia czy młodych poszukujących swojej pierwszej pracy.
W ramach kampanii powstał spot, w którym udział biorą przedstawiciele tych grup.
„Otwartość na wszystkich pracowników, potencjał oraz realna inkluzywność w zatrudnieniu, na którą zwracamy uwagę w najnowszej kampanii to dla przedsiębiorstw strategiczny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju organizacji” – mówi Jolanta Święcicka, Senior Marketing Specialistka w OLX, która odpowiada za realizację kampanii. „Jako marka łącząca pracowników i pracodawców podkreślamy też, że otwarcie się na nowe możliwości, formy zatrudnienia czy zmianę pracy to droga, dzięki której zyskuje nie tylko pracodawca, lecz także pracownik szukający nowych możliwości rozwoju” – dodaje.
Celem inicjatywy OLX jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zainicjowanie dyskusji na temat równości szans na rynku pracy. Kampania będzie realizowana za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji i obejmie m.in. media społecznościowe, digital, radio, działania PR oraz nośniki outdoor.
Autorem strategii komunikacji i kampanii jest agencja Przestrzeń, która odpowiada również za działania w social mediach. To kolejna wizerunkowa kampania 360 agencji Przestrzeń dla OLX Praca. Agencja Mindshare Poland zajmuje się zakupem mediów. Spoty w reżyserii Bartosza Dombrowskiego wyprodukował dom produkcyjny F25, a za postprodukcję odpowiada studio Vein. (kn)