Nie żyje Adam Łaszyn, ekspert w dziedzinie komunikacji kryzysowej i strategii wizerunkowych, prezes Alert Media Communications. Zmarł nagle 9 października 2024 roku. Miał 57 lat.
Z branżą PR Adam Łaszyn był związany od 1998 roku. Był doradcą firm, instytucji, NGOs i osób publicznych, tworzył też ich strategie komunikacji (m.in. Coca-Cola, Danone, DKMS, Goodyear, Philip Morris, PLL LOT, Velux, KPRM, członków władz RP). Był współtwórcą wielu udanych kampanii wyborczych. Autor terminu „przekazy dnia” i twórca kryzysowej Zasady 5P. Wykładowca PR m.in. na UW, krakowskiej WSE, UEK. Autor poradników „Media i ty” oraz „eKryzys”. Pomysłodawca i współautor książek „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce” i „Sztuka Public Relations”. Współautor „Leksykonu PR”.
Łaszyn był współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Agencji Public Relations.
Przez niemal dekadę pełnił różne funkcje społeczne we władzach ZFPR. Były członek Rady Etyki PR. Wyróżniony w 2014 przez PSPR za „wkład w zbudowanie branży PR w Polsce”. W 2009 znalazł się na liście Newsweeka 50 najbardziej wpływowych Polaków (poz. 27). Do 1998 dziennikarz m.in. radiowej Trójki, Życia Warszawy, Ekspressu Wieczornego. Z wykształcenia prawnik – absolwent WPiA Uniwersytetu Warszawskiego.
Aktualizacja, 14.10.2024:
W poniedziałek 14 października organizacje branżowe: Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations i Stowarzyszenie Agencji Public Relations wydały wspólne oświadczenie, które publikujemy poniżej:
Społeczność polskiego sektora public relations poniosła niepowetowaną stratę. Nagła i zdecydowanie przedwczesna śmierć Adama Łaszyna jest szokująca i dojmująca dla wszystkich w branży, którzy Go znali, pracowali z Nim lub korzystali z Jego ogromnej wiedzy i doświadczenia. Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Związek Firm Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations w imieniu władz oraz członków swoich organizacji wyrażają najgłębsze ubolewanie oraz współczucie dla Rodziny, Przyjaciół, Zespołu Agencji Alert Media Communications, a także dla bliskich Współpracowników Adama Łaszyna. To czas żałoby dla naszego środowiska.
Dorobek Adama to niezwykle ważne i bogate w osiągnięcia karty historii polskiego public relations. Od zawsze, obok działalności biznesowej, jak mało kto był zaangażowany w rozwijanie branży. Przez lata działał z sukcesami w zarządzie Związku Firm Public Relations, był współzałożycielem Stowarzyszenia Agencji Public Relations, reprezentował Polskie Stowarzyszenie Public Relations w Radzie Etyki Public Relations. W 2022 roku otrzymał nagrodę Lwa PR za całokształt swojej pracy. Przy wielu okazjach podkreślał wagę i rolę organizacji branżowych. Skutecznie motywował innych do aktywności na tym polu, samemu dając najlepszy przykład. Był też jednym z tych, którym bardzo zależało, aby upamiętniać „starych mistrzów” tego zawodu, a których nie ma już z nami. Dlatego stał się współinicjatorem i orędownikiem powołania Nagrody im. Andrzeja Stolarczyka.
Przez dekady pracy Adam zyskał status wybitnego eksperta public relations, autorytetu specjalizującego się w komunikacji kryzysowej. Szkolił pokolenia specjalistów PR, a jego publikacje i opracowania stanowią standardy edukacyjne oraz bezcenne praktyczne rady dla kolejnych adeptów tego zawodu. Z jego rekomendacji i literatury korzystało także, i będzie nadal to czynić, mnóstwo doświadczonych specjalistów PR. Był też powszechnie cenionym komentatorem polskiego życia publicznego, umiejętnie przy okazji uświadamiając odbiorcom znaczenie komunikacji społecznej i budowania relacji z interesariuszami.
Bieżące aktywności i plany Adama wskazywały, że zamierza dalej wnosić ogromną wartość do polskiego public relations. Jego największe sukcesy prawdopodobnie były jeszcze przed Nim. Adam Łaszyn odszedł w wieku 57 lat. Żegnamy Go z najwyższym szacunkiem, uznaniem oraz smutkiem. Nie tylko jako czołowego eksperta czy wyjątkowego działacza na rzecz branży, ale też dla wielu jako Przyjaciela, a dla niezliczonych jako dobrego Człowieka i Kolegę.
W imieniu organizacji:
Maria Buszman, przewodnicząca Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Cyprian Maciejewski, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Joanna Adamiak, przewodnicząca Rady Stowarzyszenia Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert, prezes zarządu Stowarzyszenia Agencji Public Relations
Katarzyna Terej, przewodnicząca Rady Związku Firm Public Relations
Katarzyna Życińska, prezes zarządu Związku Firm Public Relations
(mb)