Media społecznościowe są dla większości ludzi codziennym źródłem informacji. Posty pochodzą w dużej mierze od znajomych, a ci często mają odmienne poglądy polityczne, więc część kliknięć nie jest zgodna z naszymi przekonaniami – czytamy w serwisie thenextweb.com.
Według badania przeprowadzanego przez Facebook od lipca 2014 do stycznia 2015 większość ludzi ma znajomych o odmiennych poglądach politycznych, a treść w newsfeedach uwzględnia tę różnorodnością. Firma twierdzi, że choć wiadomości są dopasowywane do poglądów użytkownika, wybory i kliknięcia znajomych mają większą wagę w rankingu treści.
Z analizy wynika, że średnio 23 proc. znajomych danego użytkownika na Facebooku ma zupełnie inne przekonania polityczne, a 29,5 proc. wyświetlanej treści nie musi odzwierciedlać indywidualnego stanowiska. Oznacza to, że 28,9 proc. aktualnie wyświetlanej w newsfeedzie treści może prezentować zupełnie odmienne poglądy, a to sprawia, że ludzie klikają w niemal 25 proc. artykułów niezgodnych z ich przekonaniami.
Jak czytamy, zapewnienie treści, która jest zarówno odpowiednio dopasowana, jak i różnorodna jest ważnym obowiązkiem dla Facebooka. Serwis niedawno rozpoczął działania mające poprawić selekcję treści. (mb)