Danone promuje w Niemczech nowe ekologiczne opakowania swoich jogurtów Activia. Tymczasem organizacja konsumencka Foodwatch przestrzega: to fałszywa reklama – czytamy w Wyborcza.biz.
Jak stwierdziła Foodwatch, nowe opakowania jogurtów niczym nie różnią się od poprzednich, obydwa ulegają recyklingowi. Również ekolodzy z Deutsche Umwelthilfe (DUH) twierdzą, że producent żywności wprowadza konsumentów w błąd. Danone uważa jednak, że ma pełne prawo do promowania opakowań jako „przyjaznych dla środowiska”, bo opracował je we współpracy z World Wildlife Fund (WWF). Producent przywołuje również na swoją obronę raport Instytutu Heidelberga (IFEU), który zbadał za pieniądze koncernu wpływ materiału środowisko i stwierdził, że w przypadku produkcji kubeczków z mączki kukurydzianej „wytwarzane jest o 25 proc. mniej gazów cieplarnianych niż przy kubkach z polistyrenu”. Nie przekonuje to jednak DUH. Ekolodzy zarzucają firmie zwiększanie emisji pyłów i zanieczyszczenia gleb i wód. Mają zamiar zgłosić sprawę do sądu. (es)