piątek, 11 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzenia„Nieoczywiste Rozmowy o PR”. Rusza nowy podcast

„Nieoczywiste Rozmowy o PR”. Rusza nowy podcast

Ruszył nowy branżowy podcast – „Nieoczywiste Rozmowy o PR”, stworzony przez Katarzynę Kopeć-Ziemczyk i Łukasza Zająca. Jak mówią twórcy projektu, ich rozmowy „prowadzą słuchacza nie tylko po zakamarkach branży PR, ale także pozwalają szerzej zrozumieć obszar komunikacji i relacji”. Autorzy podejmą również takie tematy jak mentalność i osobowość lidera, budowanie marki czy ESG.

Pierwszy odcinek miał premierę dziś, 28 lutego 2025 roku, na platformach streamingowych Spotify oraz YouTube.

Jak podkreślają twórcy projektu, public relations to zjawisko, które dotyczy każdej organizacji i osoby, a podcast powstał po to, by przybliżyć odbiorcom tę dziedzinę i różne jej odsłony; uczestników rynku, stojące przed branżą wyzwania. Ma edukować, czym faktycznie, w praktyce, jest public relations.

„Codziennie kształtowane są relacje, buduje się wizerunek i tworzone są strategie komunikacji, których efektem często jest wpływ na otaczającą rzeczywistość” – mówią autorzy. „PR to nie tylko branża – to konkretni ludzie, idee oraz nowe okoliczności cywilizacyjne i społeczne. Tysiące specjalistów w Polsce i na świecie codziennie tworzą wartościową komunikację. PR-owiec opowiada historie i buduje pozycję liderów, ale broni też wykluczonych i stoi za wieloma społecznymi zmianami” – dodają.

„Dziś PR jest odmieniany przez wszystkie przypadki, ale mało kto sprawdza w słowniku, co oznacza. Dla wielu z nas jest to komunikowanie prawdy, budowanie pomostów i relacji z otoczeniem oraz obrona wizerunku tych, dla których pracujemy. Angażujemy się także w  większe tematy, nie zawsze za pieniądze, ale z misji. Dla mnie jest to ojczyzna, wolność i rozwój współobywateli. Między innymi o tym rozmawiamy z naszymi gośćmi. Aktywnie słuchamy i prowokujemy do dyskusji, a także kibicujemy cennym projektom. Bo istotą PR jest zmiana i działanie – nie tylko informowanie” – wyjaśnia Łukasz Zając, współtwórca podcastu.

Gośćmi „Nieoczywistych Rozmów o PR” będą eksperci z obszaru PR-u politycznego, sportowego, ubezpieczeniowego czy ESG, przedstawiciele międzynarodowych korporacji czy własnych agencji lub marek. W podcaście jest także miejsce dla gości, którzy nie są rzecznikami prasowymi czy kierownikami komunikacji konkretnych przedsiębiorstw. Pomysłodawcy podcastu stawiają sobie za cel, aby w studiu pojawiali się także prezesi korporacji i małych firm, dziennikarze czy naukowcy.  

„Zależy nam, aby wyjść z tematyką PR i komunikacji poza naszą branżową bańkę. W ramach naszych rozmów chcemy łączyć kropki, tam gdzie z pozoru tych łączeń nie widać. Naszą misją jest edukacja i szerzenie wiedzy na temat tego, co robią ludzie od komunikacji. Pokażemy również, że holistyczne i empatyczne podejście do ludzi z branży PR jest potrzebne i ma sens. Wzajemne zrozumie i otwartość są bardzo potrzebne. Będzie też dużo inspiracji” – dodaje dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk, współprowadząca podcast.

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk jest rzeczniczką prasową, menedżerką PR i sportu, trenerką wystąpień publicznych. Została dwukrotnie wyróżniona w rankingu TOP 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Za skuteczne działania PR była nagradzana w takich konkursach, jak: Złote Spinacze, PR Wings, SportBiz Awards, Sport Biznes Polska. Doktor nauk społecznych UW, autorka dysertacji o polaryzacji mediów w Polsce, która została uznana najlepszą pracą doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych przez KRRiT. Współpracuje także z Fundacją „Graj z Głową”, gdzie działa na rzecz wprowadzenia tematyki zdrowia psychicznego w polskim sporcie do debaty publicznej. W przeszłości była dziennikarką telewizyjną.

Łukasz Zając to z kolei menedżer public relations, socjolog i absolwent studiów MBA. Jest autorem książki „Po co jest PR” (2018). Specjalizuje się w branży spożywczej, energetyce oraz cyberbezpieczeństwie. Ma doświadczenie w pracy dla prywatnego biznesu, sektora publicznego i NGO. Jak mówi, traktuje PR jako strategiczne narzędzie do wsparcia biznesu i organizacji. Tworzy narracje, które są obecne opinii publicznej i wspiera liderów w komunikacji publicznej. Jak podkreśla, zależy mu na pozycjonowaniu liderów i pożytecznych spraw w mediach i życiu społecznym. Po godzinach wspiera kilka organizacji pozarządowych w zakresie PR, marketingu i eventów. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj