Obecny system promocji gospodarczej uniemożliwia stworzenie spójnego wizerunku Polski za granicą – czytamy w dodatku do Rzeczpospolitej. Tymczasem pomocne mogą okazać się fundusze unijne.
Oferta instytucji rządowych dla polskich firm eksportujących swoje produkty za granicę skierowana jest do pojedynczych przedsiębiorstw lub ich małych grup. Zdecydowanie skuteczniejsze byłoby kompleksowe promowanie całych branż – czytamy w gazecie. Za przykład służy autorowi branża meblarska – wytwarzanie mebli mogłoby być przedstawiane za granicą jako polska specjalność, przekonuje on. Środki na taką promocję można pozyskać z funduszy unijnych, zwłaszcza poprzez program operacyjny „Innowacyjna gospodarka / POIG” – działanie „Polska gospodarka na rynku międzynarodowym”. Pozyskane fundusze umożliwiłyby przeprowadzenie wielopłaszczyznowych działań marketingowych połączonych z promocją Polski jako atrakcyjnego kraju. – przekonuje dziennikarz Rzeczpospolitej. (ks)