Producent palenisk bezdymnych Solo Stove, w wyniku kampanii ze Snoop Doggiem, zwiększył świadomość na temat swojej marki, jednak nie uzyskał planowanego wzrostu sprzedaży – informuje adweek.com, powołując się na słowa Andrei Tarbox, tymczasowej dyrektorki finansowej przedsiębiostwa.
Na początku kampanii Snoop Dogg poinformował swoich odbiorców, że rezygnuje z palenia marihuany. Informacja wzbudziła zainteresowanie mediów. Okazało się jednak, że jego postanowienie było jedynie częścią akcji marketingowej Solo Stove – przekazuje dalej źródło.
Kilka dni po rozpoczęciu kampanii marka zyskała ponad 60 tys. obserwujących na Instagramie, a jej posty – ponad 30 mln interakcji. Wygenerowały one również miliardy wyświetleń. Akcja znalazła się w mediach głównego nurtu, takich jak CNN. Co więcej, portal Ad Age umieścił ją na 18. miejscu listy 40 najlepszych reklam 2023 roku – czytamy dalej.
John Merris, ówczesny CEO w Solo Stove, przedstawił reklamę jako tę, która „przejdzie do historii jako jedna z najlepszych”. Określił współpracę między artystą a przedsiębiorstwem jako „idealną”. 15 stycznia 2024 roku pożegnał się jednak z obejmowanym stanowiskiem – podaje adweek.com.
Autor artykułu Sam Joseph podkreśla, że nie można jednoznacznie stwierdzić, czy kampania zakończyła się niepowodzeniem. Zwraca uwagę na to, że minęły zaledwie dwa miesiące od jej rozpoczęcia.
Joseph zauważa również, że przed startem akcji „miliony ludzi nie miały pojęcia o tej marce, teraz natomiast ją znają”. Dodaje, że jest to swego rodzaju „zwycięstwo”. Przypuszcza, że kampania ze Snoop Doggiem nie była „jedynym powodem” utracenia pracy przez Merrisa. (an)