Agencja Personal PR opublikowała wczoraj na swojej stronie na Facebooku ogłoszenie o pracę dla stażysty. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w wymaganiach zaznaczono, że firma szuka osoby, która ma minimum 60 lat.
Redakcja PRoto.pl poprosiła agencję o komentarz na temat tej rekrutacji. „Pomysł zatrudnienia stażysty w wieku 60+ pojawił się spontanicznie podczas spotkania tygodniowego. 10 minut później w sieci wisiało już ogłoszenie o rekrutacji. Wychodzimy z prostego założenia – czy może być coś lepszego niż życiowe doświadczenie? Jesteśmy ciekawe innego spojrzenia, chcemy wnieść też coś nowego w życie osoby nieco starszej niż my. Nawet jeżeli nasz stażysta nie będzie się znać na nowych technologiach, nie oznacza to, że nie jest otwarty na nowości” – wyjaśnia w rozmowie z PRoto.pl Karolina Janik, CEO Personal PR.
Janik dodaje, że charakter kandydata może mieć kluczową rolę w procesie decyzyjnym podczas rekrutacji. Jej zdaniem spokój czy umiejętność spojrzenia na aktualne tematy z pewnej życiowej perspektywy, jaką mają seniorzy, może wiele nauczyć pracowników agencji. Natomiast zatrudnionemu stażyście pomoże zrozumieć, dlaczego młodzi ludzie tak „pędzą”.
„W tym momencie planujemy staż dla jednej osoby na jeden miesiąc – zobaczymy, jak sytuacja się rozwinie, nie wiemy, w którym potoczy się kierunku” – mówi Karolina Janik.
CEO Personal PR dodaje, że choć ogłoszenie jest na facebookowej stronie agencji krócej niż dobę, to już wzbudziło dużą ciekawość. „Zainteresowanie rekrutacją przerosło nasze oczekiwania. Pierwsze zgłoszenie otrzymałyśmy niecałe 20 minut po publikacji na naszym profilu. W chwili obecnej mamy ich ponad 20, a nie minęła jeszcze doba. Zgłaszają się osoby, które same trafiły na post lub dostały linki od swoich dzieci. Niesamowita jest obserwacja przepływu komunikacji międzypokoleniowej i jej tempo. Potrzebujemy pomocy przy jednym z projektów, ale też chcemy doświadczyć współpracy międzypokoleniowej w tak »młodej« jak nasza branży” – opisuje Karolina Janik.
Szefowa Personal PR wyjaśnia, że agencja już wielokrotnie miała okazję współpracować z seniorami przy okazji różnych kampanii i za każdym razem było to wartościowe doświadczenie dla pracowników. „Kto wie, może znajdziemy sposób, aby włączać osoby starsze w działania firm podobnych do naszej” – konkluduje. (pp)