Nintendo przeprosiło graczy za przeniesienie terminu wydania „Metroid Prime 4” – pisze portal spidersweb.pl. Wynika to przede wszystkim z podjęcia przez firmę decyzji o rozpoczęciu tworzenia gry od nowa, ponieważ pierwsza wersja, jej zdaniem, nie była wystarczająco dobra. Gracze docenili szczerość oraz bezpośrednią komunikację Nintendo – czytamy na stronie.
Decyzję przekazano w materiale na YouTubie. Na nagraniu wystąpił starszy dyrektor zarządzający Nintendo, Shinya Takahashi – czytamy. Ubrany w garnitur mężczyzna na początku kłania się widzom, po czym tłumaczy powody restartowania projektu oraz jakie będą tego konsekwencje. Spidersweb.com zaznacza, że Takahashi, jako osoba z najwyższego kierownictwa, wziął na siebie bezpośrednią odpowiedzialność za decyzje, które zostały podjęte przez zarząd firmy, oraz przedstawił własną argumentację, kierując ją do milionów graczy.
Źródło: youtube.com/Nintendo
Źródło pisze, że przekaz był jasny, a Nintendo zaprezentowało rzeczywisty obraz sytuacji, m.in. poinformowało o długim procesie produkcji oraz kolejnych latach oczekiwania na premierę gry. Podejście firmy do sprawy spotkało się z pozytywną reakcją wśród odbiorców – czytamy. Pomimo tego, że materiał zawierał dla wielu osób wiadomość rozczarowującą, to nagranie ma ponad 120 tys. łapek w górę i ponad 4 tys. łapek w dół (w momencie publikacji – przyp. red.).
Nintendo dodało również, że za wcześniejszą, odrzuconą wersję gry odpowiadało kilka studiów, których sposób wykonania pracy nie był na równym poziomie. Teraz firma przekazała produkcję „Metroid Prime 4” jednemu wykonawcy – Retro Studios. (pm)