20 kategorii konkursowych i 145 prac zgłoszonych przez 63 agencje komunikacji marketingowej i reklamodawców – oto bilans Konkursu Effie Awards 2012 w Polsce.
85 jurorów, pod przewodnictwem Grzegorza Wójcika, dyrektora ds. korporacyjnych MIH Internet Europe (część grupy Naspers), pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich, od 20.07. do 24.08., oceniało prace on-line, a następnie 6 września, podczas obrad off-line (wspólna dyskusja) zagłosowało na nominacje i nagrody w poszczególnych grupach:
Gr. 1. Żywność, Art. nieżywnościowe, Napoje, Leki – Anna Barabasz, Maspex Wadowice;
Gr. 2. Środki Trwałe, Usługi, Retail, E-commerce/e-services/m-commerce, Digital –
Łukasz Lewandowski, K2 Internet;
Gr. 3. Pro Bono, Kampanie dot. edukacji społecznej i CSR, Promocja miejsc i wydarzeń oraz
Sponsoring Kultury i Sportu, Media – Malina Wieczorek, Telescope;
Gr. 4. – Bankowość, Ubezpieczenia i inwestycje, Telekomunikacja – Maciej Szczechura,
Getin Noble Bank;
Gr. 5: Longterm, Limited budget, Media idea, Launch – Agnieszka Kwaśniewska,
Saatchi & Saatchi Think Tank.
Jury nominowało w konkursie 56 prac.
Poniżej lista nominacji: