Nowa kampania marki modowej Gucci, w której wziął udział brytyjski muzyk Harry Styles, spotkała się z krytyką – podaje independent.co.uk. Jak czytamy, chodzi o kontrowersje wokół zdjęć, na których piosenkarz ma bluzkę z pluszowym misiem, oraz niesie on materac wielkości dziecięcego łóżka.
Źródło zauważa, że niektórzy porównują zdjęcia do niedawnej kampanii Balenciagi, która została oskarżona o niestosowne przedstawienie dzieci w reklamie.
Czytaj też: Balenciaga przeprasza za kampanię reklamową z udziałem dzieci
Kampania została stworzona w listopadzie 2022 roku, a jej koncepcją zajął się Alessandro Michele, który w międzyczasie zrezygnował ze stanowiska dyrektora kreatywnego Gucci – informuje źródło. Harry Styles od kilku lat jest twarzą marki – czytamy. Źródło podaje, że Michele w listopadzie 2022 roku mówił, że kampania inspirowana jest „ekscentrycznymi mężczyznami” z lat 70.
Reklamę potępiła również Alexandra Gucci Zarini, prawnuczka założyciela Gucci – czytamy dalej.
Źródło podaje, że na razie ani Harry Styles, ani marka Gucci nie skomentowali sprawy. (bs)