Najnowsza kampania IKEA na ma celu zachęcenie Polaków do odpoczywania – jednak nie w tradycyjny sposób, a z wykorzystaniem techniki ASMR, wywołującej przyjemne ciarki i uczucie zrelaksowania – czytamy w informacji prasowej. Całość została zrealizowana przez szepty i dźwięki wydobyte z materiałów, z których stworzone są produkty IKEA. Nowa akcja szwedzkiej sieci jest jednocześnie pierwszą w Polsce kampanią z wykorzystaniem tej techniki.
ASMR pochodzi od angielskiej nazwy Autonomous Sensory Meridian Response – w wolnym tłumaczeniu chodzi o spontaniczną odpowiedź układu nerwowego na bodźce odnoszące się do różnych zmysłów i doznań. W praktyce jest to przyjemne uczucie mrowienia w okolicach głowy i szyi, wywołane przez tzw. wyzwalacze – czytamy w informacji prasowej.
W ramach kampanii marki stworzono dwa spoty oraz listę utworów z dźwiękami wydawanym przez meble i produkty IKEA. Działania wykorzystujące technikę ASMR, prowadzone w ramach wiosennej kampanii IKEA o odpoczywaniu, obejmują głównie: YouTube’a, Facebooka, Instagrama, stronę internetową marki oraz radio.
Dodatkowe działania w ramach wiosennej kampanii IKEA o odpoczywaniu przygotowała agencja Saatchi & Saatchi IS z zespołem marketingu IKEA, przy współpracy z Tank Production, Black Rabbit, Hash.fm, Garden of Words, Ztudio&Burza oraz Grupą Filmową Darwin. (jg)