Ruszyła nowa edycja kampanii LGBT+Ja „Jak wspierać młode osoby LGBT+?” realizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Tegoroczna odsłona ma na celu promowanie postaw sojuszniczych wobec osób ze środowiska LGBT+. Działania związane z inicjatywą rozpoczęły się 19 września 2024 roku.
Rolą kampanii LGBT+Ja jest zwrócenie uwagi na to, jak ważna jest akceptacja i wsparcie emocjonalne dla nastolatków, którzy odkrywają swoją tożsamość.
Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej „Legal gender recognition in the EU. The journeys of trans people towards full equality” z 2020 roku, na który powołuje się fundacja, aż 69 proc. uczniów w Polsce doświadczyło lub było świadkiem negatywnych komentarzy i działań wobec osób LGBT+ w środowisku szkolnym.
„W Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę podejmujemy działania na rzecz budowania społeczności, w których wszyscy młodzi ludzie, niezależnie od swojej tożsamości płciowej czy seksualnej, będą mogli rozwijać się w poczuciu akceptacji, bezpieczeństwa i zrozumienia. Żeby to było możliwe, potrzebujemy działać wszyscy razem, bo tylko kolektywne działania mogą przełożyć się na realną zmianą. Dlatego edukujmy dzieci i młodzież oraz siebie na temat różnorodności seksualnych, relacyjnych i płciowych, modelujmy i wspierajmy postawy sojusznicze wobec osób LGBT+ oraz reagujmy na wszelkie oznaki przemocy i dyskryminacji” – przekazała Ewa Dziemidowicz, psychoterapeutka w trakcie szkolenia w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
W ramach tegorocznej edycji przewidziano szeroką kampanię w mediach społecznościowych skierowaną do nastolatków, a także webinary i materiały edukacyjne przeznaczone dla edukatorów i rodziców. Ponadto zostały przygotowane scenariusze zajęć lekcyjnych oraz kurs e-learningowy na temat różnorodności płciowych, seksualnych i relacyjnych oraz postaw sojuszniczych.
W związku z nową odsłoną kampanii LGBT+Ja powstał krótkometrażowy film fabularny „On/jego” w reżyserii Jakuba Wendy.
Film został zrealizowany przy współpracy z członkami fundacji. Za koordynację produkcyjną po stronie FDDS odpowiada Zuzanna Elbert-Stelmach, specjalistka ds. edukacji.
Tegoroczna odsłona kampanii potrwa do końca listopada 2024 roku. (kn)