Meta wprowadza nowy filtr komentarzy „Meta Verified” na Instagramie i Facebooku – przekazuje socialmediatoday.com. Funkcja ma zapewnić „kolejny sposób na podkreślenie zaangażowania osób, które zapłaciły za weryfikację w aplikacji” – dowiadujemy się.
Ekspertka ds. ekonomii twórców Lia Haberman napisała o nowej opcji w serwisie X. Jak czytamy, sortowanie komentarzy do postów na podstawie filtrowania algorytmicznego lub według „Meta Verified” może pozwolić na łatwiejsze nawiązywanie kontaktów z wybranymi użytkownikami.
Źródło: twitter.com/liahaberman
Autor artykułu Andrew Hutchinson zwraca uwagę na prawdopodobieństwo, że aktualizacja stanie się „pewną wartością” dla subskrybentów platform. Pozwoli im bowiem na uzyskanie „dodatkowego poziomu wyłączności”. Dziennikarz uważa, że dla osób, które nie opłaciły funkcji „Meta Verified”, nowa opcja nie będzie aż tak istotna.
Hutchinson zauważa również, że profile podszywające się pod „prawdziwych ludzi” zazwyczaj nie korzystają z opcji „Meta Verified”. „Boty nie mogą i nie będą płacić” – pisze dziennikarz. Zweryfikowane konta mogą więc stać się narzędziem do potwierdzania tożsamości internautów.
Co więcej, nowa opcja może być wsparciem dla twórców, którzy chcą zbudować relacje z wpływowymi użytkownikami aplikacji. Możliwe również, że aktualizacja wpłynie na zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie.
Hutchinson zauważa pozytywne aspekty funkcji, jednak nie wie, czy spełni ona swoje zadanie jako „narzędzie sortowania”.
Jak czytamy, pierwsze wersje nowego filtra komentarzy pojawiły się już w październiku 2023 roku – zarówno na Instagramie, jak i Facebooku. „Coraz więcej osób uzyskuje dostęp do tej opcji” – dowiadujemy się.
Dziennikarz podkreśla, że funkcja stanowi element „szerszej strategii weryfikacyjnej Mety”. Zauważa, że może ona prowadzić do rozwinięcia „możliwości współpracy i ekspozycji”. (an)