środa, 26 marca, 2025
Strona głównaAktualnościZe świataNowa opcja promocji Shorts i rozszerzenie odpowiedzi głosowych na YouTubie

Nowa opcja promocji Shorts i rozszerzenie odpowiedzi głosowych na YouTubie

YouTube ogłosił wprowadzenie zmian w serwisie, które obejmują rozszerzenie funkcji odpowiedzi głosowych na komentarze oraz dodanie nowej opcji promocji dla Shorts, która umożliwi twórcom docieranie z przekazem do szerszej publiczności – pisze socialmediatoday.com.

Serwis rozszerzył dostęp do odpowiedzi głosowych na kolejnych twórców. Od teraz większa liczba menedżerów kanałów ma możliwość zareagowania na komentarze znajdujące się pod ich filmami za pomocą nagrań głosowych. Jak przekazuje YouTube, „jeśli jesteś twórcą w grupie testowej, możesz przejść do jednego ze swoich filmów w aplikacji YouTube i znaleźć komentarz, na który chcesz odpowiedzieć”. „Następnie możesz nacisnąć ikonę fali dźwiękowej, aby nagrać odpowiedź głosową i opublikować ją jako komentarz” – dodaje platforma, cytowana przez źródło.

Jak czytamy, odpowiedzi głosowe mogą trwać do 30 sekund, co, według źródła, jest wystarczająco długim czasem, aby odpowiedź była bardziej osobista. YouTube eksperymenty z odpowiedziami głosowymi rozpoczął w grudniu 2024 roku z niektórymi twórcami. Teraz testy zostały rozszerzone na szerszą grupę twórców korzystających z iOS’a. YouTube informuje, że „podczas zbierania opinii w fazie eksperymentalnej, odpowiedzi głosowe mogą być dodawane tylko przez twórców na ich własnym kanale za pośrednictwem głównej aplikacji na iOS, ale wszyscy widzowie i twórcy mogą angażować się w te komentarze”.

YouTube dodał też nowy sposób zwiększenia zasięgu Shorts za pomocą opcji „Promuj”. Znajduje się ona w zakładce Shorts w YouTube Studio i umożliwia zmaksymalizowanie zasięgu materiału. Użytkownicy będą więc mieli możliwość zapłacenia danej kwoty za zwiększenie wyświetleń pod danym wideo bezpośrednio z aplikacji. Serwis wspomina, że opcja ta „zapewnia twórcom szybkie i łatwe doświadczenie zakupu reklam, bez konieczności poruszania się po skomplikowanych opcjach kampanii w Google Ads”, a „promowane filmy będą automatycznie wyświetlane widzom, którzy mają większe szanse na interakcję z promowanym kanałem” – dowiadujemy się. (ao)

Źródło: socialmediatoday.com, YouTube Expands Voice Replies, Adds Quick Promote Option for Shorts, Andrew Hutchinson, 19.02.2025

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj