Obie funkcje pełni Paulina Litwinow. Z Filmoteką Narodową związana jest od 2011 roku. Pełniła wówczas funkcję specjalisty ds. promocji, później jako starszy specjalista ds. marketingu. Obecnie, od marca 2016 r., odpowiada nie tylko za marketing, ale również PR w Filmotece Narodowej. Do jej obowiązków należą prowadzenie działań z zakresu PR, w tym media relations, organizacja kampanii promocyjnych, współpraca z partnerami, patronami czy sponsorami, a także planowanie i realizowanie strategii marketingowej.
Poprzednio obowiązki te jako rzecznik prasowy Filmoteki pełniła Justyna Jabłońska, która odeszła do jednego z warszawskich studiów projektowych.
Litwinow od miesiąca jest również rzecznikiem prasowym i kierownikiem marketingu Festiwalu Dwa Brzegi, z którym współpracowała już wcześniej. Na tym stanowisku zastąpiła Dawida Rydzka, który kontynuuje karierę dziennikarza.
Paulina Litwinow z marketingiem i mediami związana jest od 2010 roku. Poza pracą w Filmotece i współpracą z Festiwalem Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, od 2015 roku prowadzi program filmowy na antenie Telewizji Kino Polska.
Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Warszawskim oraz filologię polską na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Była trzykrotnie nominowana do Protonów (Protony 2015 – 4. miejsce; Protony 2014 – 2. miejsce; Protony 2013 – 6. Miejsce).
(ak)