Dodatkowym elementem nowej strategii promocji Sosnowca mają być badania marketingowe wśród mieszkańców dotyczące wizerunku miasta. „(…) postaramy się zdiagnozować ich potrzeby i odpowiedzieć na nie konkretnymi działaniami kulturalnymi, sportowymi i rozrywkowymi, które wpisane zostaną w plan działań public relations gminy” – zapowiada w Wiadomościach Zagłębia naczelnik Wydziału Informacji i Promocji Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, Grzegorz Dąbrowski.
Jak informuje gazeta, na badania marketingowe w ramach dotychczasowej strategii zabrakło funduszy. Zakres planowanych obecnie badań również jest uzależniony od przewidywanych kosztów. „Marzy mi się, aby zbadać postrzeganie Sosnowca wśród mieszkańców innych regionów Polski, ale musimy mierzyć siły na zamiary” – przyznaje Grzegorz Dąbrowski na łamach Wiadomości Zagłębia.
Zdaniem Rafała Łysego z Wydziału Informacji i Promocji sosnowieckiego magistratu badania pozwolą sprawdzić, czy dotychczas podjęte w ramach promocji działania są zgodne z oczekiwaniami mieszkańców. Jak mówi, w nowej strategii promocji, przedstawiającej założenia na najbliższe 3-4 lata, warto wykorzystać potencjał sportów niszowych i indywidualnych. Z kolei radny SLD Tomasz Niedziela uważa, że ważnym punktem planu przyszłych działań promocyjnych powinny być media społecznościowe i komunikacja wewnętrzna skierowana do młodych ludzi. „Myślę, że odpowiednie wykorzystanie Parku Naukowo-Technologicznego mogłoby uczynić Sosnowiec jednym z ciekawszych ośrodków w kraju” – dodaje na łamach gazety. (iw)