Clorox Company zajmująca się produkcją detergentów stworzyła grupę doradczą składającą się z kilkuset influenserów. Wpływowe osoby mają pomóc marce w zrozumieniu tego, jakie treści będą miały pozytywny odbiór wśród młodych internautów. Platformą komunikacyjną ma stać się YouTube – podaje digiday.com.
Źródło tłumaczy, że zadaniem rady influencerów jest sprawienie, że tworzone wideo na temat firmy, a także inne materiały dotyczące marki, będą „autentyczne i mniej oczywiste”.
Przykładem niestandardowego działania jest rywalizacja uczestników w nagranym film o wygraną w „wyczyszczeniu” przedstawionego miejsca. Zadanie ma na celu sprawdzenie, kto najszybciej posprząta najwięcej powierzchni przy użyciu jednego produktu Clorox.
Najnowsze treści na YouTube zostały stworzone przez m.in. Matta i Rebeccę Zamolo (którzy mają 3,68 mln subskrybentów) oraz rodzinę LaBrant (10,8 mln). Udostępnione materiały przypominają te, które mogliby stworzyć sami youtuberzy.
Jak czytamy dalej, takie działania mają pomóc zabiegać o uwagę milenialsów i tworzyć treści w taki sposób, żeby konsumenci czasami nie wiedzieli, że mają do czynienia z płatną reklamą.
Taką stategię przyjmuje wiele marek, jednak jest ona nietypowa dla firm z obszaru dbania o czystość gospodarstw domowych. „Reklamy w kategorii sprzątania w domu tradycyjnie były niezwykle formalne i nudne”, mówi w digiday.com konsultant marki, Allen Adamson. Tłumaczy dalej, że jest to sposób na „budowanie trafności i prezentowanie produktu w zabawny sposób”. (kd)