Nowa Zelandia rozpoczęła nową kampanię dla turystów wzywającą podróżnych do „zaprzestania naśladowania zdjęć, które widzą w internecie” – podaje edition.cnn.com. Zamiast tego zachęca do udostępnienia oryginalnych treści – czytamy.
Dowiadujemy się, że w ramach akcji stworzono wideo, w którym wystąpił komik Tom Sainsbury jako „członek Social Observation Squad (SOS)”. Bohater nagrania podąża za turystami do niektórych z najsłynniejszych miejsc w kraju i nakłania ich do zaprzestania „podróżowania pod wpływem społecznym”.
„Ostrzeżono mnie o sytuacji, która ostatnio często ma miejsce” – mówi komik w filmie. „Ludzie oglądali wcześniej zdjęcia w mediach społecznościowych i teraz chcą je skopiować” – przytacza dalej źródło.
Źródło: youtube.com/100% Pure New Zealand
Film jest częścią długotrwałej kampanii nowozelandzkiej organizacji turystycznej „Zrób coś nowego”. Poprzednie odcinki zawierały piosenkę autorstwa lokalnych celebrytów – m.in. aktorek Madeleine Sami i Jackie van Beek.
Edition.cnn.com pisze, że inicjatywa ma miejsce w trudnym czasie dla turystów, ponieważ większość międzynarodowych podróży nie jest możliwa.
Czytaj też: Nowa Zelandia zachęca do zwiedzania kraju w grze
(kd)