sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowe badanie Twiplomacy. Premier Indii najpopularniejszy na Facebooku w 2016 roku

Nowe badanie Twiplomacy. Premier Indii najpopularniejszy na Facebooku w 2016 roku

Najpopularniejszym światowym przywódcą na Facebooku jest premier Indii Narendra Modi – wynika z najnowszego badania Twiplomacy przeprowadzonego przez Burson-Marsteller.

Według badania przeprowadzonego w styczniu 2017 roku, 87 szefów państw, 70 premierów i 55 ministrów spraw zagranicznych prowadzi osobiste profile na Facebooku. Zazwyczaj są one bardziej popularne niż oficjalne strony instytucji.

Profil premiera Indii obserwuje blisko 40 mln użytkowników. Jak wynika z analizy, Modi prowadzi nie tylko pod względem liczby obserwujących, lecz także interakcji – polubień, komentarzy i udostępnień. Wśród przywódców, których na Facebooku śledzi najwięcej osób, drugą pozycję zajął prezydent USA Donald Trump. Jego profil obserwuje blisko 20 mln użytkowników.

Jego poprzednik, Barack Obama, zakończył sprawowanie urzędu prezydenta Stanów Zjednoczonych w styczniu 2017 roku z 54 milionami obserwujących jego własną stronę, która nie była zarządzana przez administrację Białego Domu. Na trzecim miejscu w tym zestawieniu znalazło się urzędowe konto premiera Indii, obserwowane przez 13 mln osób.

Czwarta pozycja należy do Królowej Jordanii – 10 mln obserwujących, a piątą zajmuje prezydent Turcji Recep Tayyip Erdogan z grupą 8 milionów obserwujących.

Pod względem interakcji za premierem Indii znalazł się premier Kambodży – wynika z badania. Trzecią pozycję zajął profil @ObamaWhiteHouse, który wyprzedził prezydenta Argentyny. Tę piątkę zamyka osobiste konto Baracka Obamy.

Niewielu światowych liderów prowadzi profil na Facebooku samodzielnie. Wyjątkami są albański premier Edi Rama, premier Danii Lars Løkke Rasmussen oraz duński minister spraw zagranicznych Anders Samuelsen, premier Singapuru Lee Hsien Loong, a także Juan Orlando Hernández, prezydent Hondurasu, który przeprowadził na Facebooku kilka transmisji na żywo za pomocą swojego smartfona, dzięki czemu przyciągnął setki tysięcy widzów.

Badanie pokazuje, że oficjalne konta na Facebooku ma 169 ze 193 państw członkowskich ONZ – tu od 2015 roku nie odnotowano zmiany. Najbardziej aktywny profil należy do rządu Etiopii – publikowano tu średnio 29 wpisów dziennie w 2016 roku, łącznie było ich ponad 10 000. Dalej w zestawieniu znalazły się rząd Botswany, który publikuje średnio 28 wpisów dziennie, oraz Hondurasu – 23 posty.

Wyniki badania wykazały także, że ponad połowa wpisów była wzbogacona dodatkowymi materiałami, jednak to te posty, które zawierały wideo, wywoływały większą liczbę interakcji.

Całe badanie na stronie. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj