Polskie spółki dostrzegają znaczącą rolę mediów społecznościowych, ale inwestorzy wciąż uważają ten kanał komunikacji za mało wiarygodny – czytamy w Parkiecie.
Autor artykułu powołuje się na badania przeprowadzone przez NBS Communications. Jak czytamy, respondenci korzystają z nowych mediów w celu zdobywania informacji z rynku kapitałowego, jednak najczęściej są to fora internetowe i blogi. Serwisy Facebook i Twitter nie cieszą się jednak dużą popularnością, przede wszystkim dlatego, że są postrzegane jako mniej wiarygodne, niż tzw. tradycyjne media. Ponad 80 proc. z nich ufa informacjom znalezionych na stronach spółek giełdowych. Daleko za nimi uplasowały się radio i telewizja (58 proc.) oraz tzw. nowe media (45 proc.). Eksperci podkreślają jednak, że mimo tych statystyk, rola mediów społecznościowych w komunikacji z rynkiem rośnie, a spółki, które je wykorzystują, będą mieć przewagę nad pozostałymi. Zresztą już to widać – informuje Katarzyna Otko-Dąbrowska, dyrektor ds. relacji inwestorskich w Banku Handlowym. Dodaje przy tym, że informacje o wynikach finansowych banku są publikowane na Twitterze, a film z komentarzem do wyników jest dostępny na YouTubie. Autor podaje także przykład Grupy Lotos, która w tym serwisie zamieściła już ponad 200 filmów, związanych m.in. z publikacją raportów okresowych. Najczęściej jednak z tych sposobów komunikacji korzystają spółki na rynku amerykańskim. (mw)