poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowe metody promocji firmy

Nowe metody promocji firmy

O nowych metodach kształtowania relacji firmy z jej otoczeniem czytamy w artykule Krzysztofa Polaka na łamach Gazety Prawnej. Reklama i promocja pociągają za sobą poważne koszty. Nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane rezultaty. Dlatego firmy sięgają po nowe narzędzia. „Akcje społeczne i edukacyjne, sponsoring są stosowane zarówno do ugruntowania pozycji na rynku, jak i dla pozyskania nowych klientów” – pisze autor artykułu. Jego zdaniem, metody te są stosowane, gdyż najistotniejszy jest stały kontakt z klientami i widoczność medialna firmy oraz jej działań.
Przykładami firm, które organizują takie przedsięwzięcia są na polskim rynku Ikea (zainicjowała akcję proekologiczną Eko Domek – Centrum Segregacji) oraz Nike (organizator cyklicznych imprez biegowych). Polak przytacza przykład Ikei, która dzięki swojej kampanii osiągnęła kilka celów: skupiła na sobie uwagę otoczenia, zbudowała w oczach klientów wizerunek firmy przyjaznej środowisku i zainicjowała ważną akcję w edukacji społecznej. Zdaniem Rafała Serafina, dyrektora Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, „Potrzebne są długotrwałe działania, które stanowią integralną część strategii rozwoju przedsiębiorstwa”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj