Facebook dodaje nowe rozwiązania dla administratorów grup, które pozwolą na zwalczanie dezinformacji i usprawnią rozwijanie społeczności – przekazuje serwis społecznościowy na swoim blogu.
Zarządzający grupami zyskają m.in. możliwość automatycznego odrzucania przychodzących postów, które zostały uznane za zawierające fałszywe informacje przez zewnętrznych weryfikatorów. Takie wpisy będą odrzucane, zanim zostaną zauważone w grupie. Ma to pomóc zmniejszyć widoczność dezinformacji.
Serwis zapowiada także rozszerzenie funkcji „wycisz” i zaktualizowanie jej do „zawieszenia”, co pozwoli administratorom i moderatorom tymczasowo zawiesić członków grupy i uczestników w publikowaniu, komentowaniu, reagowaniu na wpisy, uczestniczeniu w czacie grupowym oraz tworzeniu pokojów w grupie czy wchodzeniu do tych już istniejących.
Pojawią się także funkcje, które pomogą zmniejszyć obciążenie administratorów i wesprą ich w efektywnym zarządzaniu grupami i powiększaniu społeczności o odpowiednich odbiorców.
Funkcja Admin Assist umożliwi automatyczne zatwierdzanie lub odrzucanie próśb o dołączenie do grupy na podstawie określonych kryteriów (m.in. tego, czy potencjalny członek odpowiedział na wszystkie pytania). Wydajniejsze zarządzanie grupą ma być możliwe dzięki aktualizacji strony głównej administratora – serwis zapowiada łatwiejszy dostęp do rzeczy, które wymagają uwagi, ułatwienie sortowania i wyszukiwania zadań oraz podsumowanie statystyk.
Żeby ułatwić rozwijanie grup, Facebook dodaje kody QR, które administratorzy mogą pobierać lub kopiować udostępniać w wybranych przez siebie miejscach. Po ich zeskanowaniu użytkownicy zostaną przekierowani na stronę z informacjami o grupie, na której mogą do niej dołączyć lub poprosić o dołączenie. Serwis dodał także możliwość wysyłania przez administratorów zaproszeń za pośrednictwem poczty e-mail.
(mb)