4 października 2024 roku Meta poinformowała o nowych rozwiązaniach wprowadzanych na Facebooka i Messengera. Firma kieruje nowe opcje przede wszystkim do młodych użytkowników, po tym jak w ostatnich miesiącach zaobserwowano wzrost ich aktywności na platformach.
„Dodajemy funkcje, które mają pomóc młodym osobom – i wszystkim użytkownikom Facebooka – odkrywać swoje zainteresowania i łączyć się ze światem. Chcemy ułatwić wyszukiwanie treści oraz nawiązywanie kontaktów z osobami, które podzielają Twoje pasje” – przekazała Meta w najnowszym komunikacie.
Firma zdecydowała się przede wszystkim na wprowadzenie nowych kart Lokalnie oraz Eksploruj, ułatwień w wyszukiwaniu informacji na grupach za pomocą narzędzi AI, a ponadto wprowadza rozszerzone opcje tworzenie nowych społeczności, w tym Matchmaker – nową funkcję w zakładce Randki.
Rozszerzone zakładki Lokalnie i Eksploruj
Teraz treści dostępne w zakładce Lokalnie będą gromadziły materiały z całej platformy, w tym materiały pochodzące z Marketplace, grup oraz wydarzeń. „Niezależnie od tego, czy chodzi o pobliskie atrakcje, lokalne grupy czy rekomendacje dotyczące ciekawych miejsc w okolicy, wszystko to znajdziesz w nowej zakładce Lokalnie” – przekazała platforma.
Oprócz tego Meta testuje również rozszerzoną kartę Eksploruj, która ma ułatwiać znalezienie różnorodnych treści dotyczących zainteresowań użytkowników. Algorytm ma podpowiadać treści, które lepiej odpowiadały będą na potrzeby korzystających z Facebooka.
Rozszerzone opcje są obecnie testowane w Austin, Nowym Jorku, Los Angeles, Waszyngtonie, Chicago, Charlotte, Dallas, Houston, San Francisco i Phoenix.
Źródło: zrzut ekranu about.fb.com
Pełnoekranowa karta Wideo
Meta chce także ułatwić użytkownikom odkrywanie i oglądanie najpopularniejszych obecnie formatów na Facebooku – materiałów wideo. W związku z tym zapowiedziano, że w nadchodzących tygodniach wprowadzona zostanie zaktualizowana pełnoekranowa karta Wideo, dzięki której oglądanie formatów Reels na platformie ma być wygodniejsze.
„Młodzi użytkownicy korzystający z Facebooka spędzają prawie 60 proc. czasu w aplikacji na oglądaniu filmów, a ponad połowa młodych ludzi ogląda Reels codziennie – dlatego chcemy mieć pewność, że tworzymy materiał wideo, które są dobrze widoczne i odpowiadają potrzebom użytkowników” – podaje Meta.
Źródło: zrzut ekranu about.fb.com
AI będzie wyszukiwało informacje w grupach na Facebooku
W związku z tym, że każdego miesiąca prawie 1,8 mld użytkowników korzysta z grup na Facebooku, a na platformie istnieje obecnie 25 mln aktywnych grup publicznych, Meta przewidziała rozszerzenia również w tym obszarze.
Firma rozpoczęła testowanie narzędzi AI w zarządzaniu grupami, aby ułatwić ich członkom sprawne uzyskiwanie odpowiedzi. Meta informuje, że gdy administrator grupy zdecyduje się włączyć tę funkcję, członkowie będą mogli otworzyć czat ze sztuczną inteligencją, która może odpowiadać na pytania, a także odsyłać do odpowiednich postów tematycznych zamieszczonych na grupie.
Opcja testowana jest na razie wśród niewielkiej liczby grup na Facebooku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
Tworzenie nowych społeczności
Meta ogłosiła, że wprowadza nową opcję tworzenia społeczności w Messengerze, który ma łączyć użytkowników w oparciu o wspólne zainteresowania. Funkcja umożliwia tworzenie czatów tematycznych, aby ułatwić prowadzenie rozmów w ramach większej społeczności. Społeczności będzie można rozwijać poprzez wysyłanie zaproszeń lub kodów QR.
Ponadto firma rozszerza także opcje w zakładce Randki na Facebooku. Uruchomiona została funkcja Matchmaker, która pozwala zaprosić pięciu znajomych do wyszukiwania potencjalnych dopasowań w imieniu użytkownika.
Źródło: zrzut ekranu about.fb.com
Rozszerzenia dotychczasowych opcji na Facebooku i Messengerze
Na początku 2024 roku Meta wprowadziła Notatki dla użytkowników Messengera. Teraz platforma poinformowała o dodaniu nowych funkcji, takich jak muzyka czy wzmianki, co ma ułatwiać zainicjowanie rozmowy. Ponadto poinformowano, że platforma zaczyna testować format Notatek również na Facebooku.
Meta zaczyna też wprowadzać funkcję Wspomnienia, która ma umożliwiać dzielenie się chwilami udostępnionymi wcześniej w Messengerze.
Ponadto Facebook wprowadza też powiadomienia na temat zestawień tygodniowych i weekendowych wydarzeń w okolicy użytkownika na podstawie jego dotychczasowych zainteresowań. Platforma uruchomiła też nową funkcję, która pozwala na przesyłanie zaproszeń do wydarzeń na utworzonych na Facebooku bezpośrednio do użytkowników Instagrama, a także za pośrednictwem wiadomości SMS i e-mail.
Na początku października oprócz nowych funkcji Meta poinformowała też o nowym programie monetyzacji na Facebooku, który ma umożliwić zarabianie na większej liczbie treści. W nadchodzących miesiącach firma planuje rozszerzyć plan również o format Stories. (kn)
Źródło: about.fb.com, Introducing New Facebook Local Tab, Messenger Communities, AI Integrations and More, 4.10.2024/ Zdjęcie główne: about.fb.com