Facebook zaprezentował nowe funkcje stron firmowych. Mają ułatwić utrzymywanie kontaktu z obecnymi klientami, a także pozyskiwanie nowych klientów – czytamy w newsroomie Facebooka.
Obecnie strony na Facebooku wykorzystuje ponad 60 mln przedsiębiorstw. Odwiedza je z kolei ponad miliard użytkowników. Jak informuje serwis, wyzwaniem dla firm wciąż jest osiągnięcie w social mediach rezultatów, które przełożą się na przychody firmy.
Facebook wprowadził w wersji mobilnej funkcje ułatwiające np. robienie zakupów za pomocą aplikacji. Pojawiły się m.in. nowe przyciski „Call to action”. Przycisk „Shop Now” umożliwia natychmiastowy zakup produktu z sekcji „Shop”. Za pomocą „Get Quote” klienci mogą natomiast poprosić o wycenę, wykorzystując przygotowany wcześniej formularz. „Request Time” to z kolei przycisk ułatwiający koordynację rezerwacji.
Jak podaje portal, klienci będą mogli na przykład sprawdzić menu restauracji i zamówić produkty prosto ze strony na Facebooku. W przypadku salonu SPA możliwe będzie umówienie się na wizytę przez facebookową stronę. Firmy będą mogły także łatwiej zarządzać rezerwacjami i zamówieniami złożonymi przez Messengera.
Serwis zwraca także uwagę na coraz częstsze prośby o rekomendacje od przyjaciół. Opcje umożliwiające dodanie rekomendacji pojawią się w komentarzach i na mapie.