Millward Brown wprowadza nowe podejście do badania siły marek, czyli Meaningfully Different Framework.
Meaningfully Different Framework stanie się podstawą wszystkich rozwiązań oferowanych przez Millward Brown oraz doradztwa w zarządzaniu markami. Pierwsza oferta bazująca na tym modelu (wersja rozwiązania BrandDynamics) będzie mieć swoją premierę w kwietniu. Do opracowania MDF Millward Brown zastosował techniki badawczo-analityczne, umożliwiające pozyskanie wyników, które osiągają marki w trzech wymiarach: przekonanie, funkcjonowanie mózgu oraz zachowania.
Model MDF opiera się na wiedzy o tym, w jaki sposób firmy odnoszące sukcesy rynkowe wypracowują znaczenia, jak wyróżniają się na rynku i stają się istotne dla konsumenta. Z badań Millward Brown wynika, że marki wyróżniające się osiągają pięciokrotnie większą sprzedaż. Zyskują także premię cenową na poziomie 13 proc. i czterokrotnie częściej osiągają wzrost udziału wartościowego w rynku w kolejnych 12 miesiącach (w porównaniu do marek, które w taki istotny sposób się nie wyróżniają). Można oczekiwać, że przedsiębiorstwa posiadające taką charakterystykę będą osiągać wzrost średnio na poziomie 6.9 proc. rocznie w ujęciu wartościowym.
Na tej podstawie firma Millward Brown opracowała kolejne wskaźniki dla marek: Power, Premium & Potential (siła, premia cenowa i potencjał). Dzięki temu właściciele firm uzyskują wskazówki pomocne przy decydowaniu o inwestycjach. (kg)