piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościNowe propozycje dla marketerów na YouTubie

Nowe propozycje dla marketerów na YouTubie

Podczas Tygodnia Reklamy w Nowym Jorku YouTube podzielił się informacją, że stworzył możliwość zakupów w trakcie transmisji na żywo – poinformował na swojej stronie Google. Granica pomiędzy handlem stacjonarnym a e-commerce zaciera się i kupujący poszukują nowych miejsc z inspiracjami i poradami – wskazuje firma.  

Według badania przeprowadzonego we współpracy z Publicis i TalkShoppe 89 proc. widzów zgadza się, że twórcy z YouTube’a dają rekomendacje, którym można zaufać. Wychodząc naprzeciw potrzebom kupujących, platforma postanowiła usprawnić nabywanie rzeczy polecanych prze youtuberów. Funkcja zintegrowanego sposobu robienia zakupów była testowana od początku 2021 roku.

Google tłumaczy, że w tym celu nawiązano współpracę z kilkoma aktywnymi na YouTubie  kanałami. Jednym z nich jest kanał poświęcony tematyce branży beauty – Simply Nailogical, prowadzony przez Cristiane Raquel Rotenberg, która zaprezentowała nową kolekcję lakierów do paznokci 2,8 mln fanów.

Raven Elyse podczas swojej transmisji na żywo sprzedawała m.in. polecany przez nią sprzęt do ćwiczeń w domu od Walmartu. Eksperci urody z marki Sephora przeprowadzili na żywo Q&A o podkładach do makijażu, a Target przeprowadził jesienny haul zakupowy. „Myślimy o YouTubie jako o łączniku z naszymi klientami – docieraniu do ludzi poprzez inspirację, rozrywkę i kreatywność” – mówi William White, dyrektor ds. marketingu w Walmarcie.

Dalej czytamy, że ze względu na sukces programów pilotażowych 15 listopada 2021 roku YouTube rozpocznie tydzień świątecznych zakupów w Stanach Zjednoczonych. Fani, którzy do niego dołączą, będą mogli oceniać nowe produkty, odblokowywać oferty ograniczone czasowo i uzyskiwać odpowiedzi na pytania dotyczące tych produktów na żywo.

W ubiegłym roku po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych liczba gospodarstw domowych korzystających ze streamów przewyższyła liczbę gospodarstw domowych korzystających z telewizji kablowej – czytamy. Według firmy Comscore 40 proc. całego czasu oglądania reklam na streamach przypada na YouTube’a. (as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj