poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościNowojorscy policjanci mają być „zabawni”, bo tak wynika ze strategii komunikacji w...

Nowojorscy policjanci mają być „zabawni”, bo tak wynika ze strategii komunikacji w social mediach

Nowojorscy policjanci mają być „zabawni”, by „budować zaufanie” za pomocą social mediów – wynika ze strategii komunikacji, którą opisała Caroline Haskings z portalu Motherboard. Medium upubliczniło prezentacje z wytycznymi dla funkcjonariuszy patrolujących ulice Nowego Jorku. Przypomina jednak, że mimo „fajnego” wizerunku w mediach społecznościowych, policja w tym mieście ma też długoletnią historię nadużyć i błędnych decyzji.

Policjanci byli instruowani w 2017 roku, że social media to kanał komunikacji z obywatelami, którego nie wolno ignorować. Szkoleniowcy w prezentacjach zwracali im uwagę, że internet to nie tylko cenne źródło informacji o potencjalnych wykroczeniach, lecz także środowisko uważnych obserwatorów, którzy nie omieszkają wytknąć funkcjonariuszom błędów.

„Należy więc opowiedzieć historię z naszej strony” – czytamy w prezentacji udostępnionej przez Motherboard. Na 119 kontach na Twitterze i 25 stronach na Facebooku policjanci, których wskazuje dział komunikacji, mają przekazywać ciekawostki, być autentyczni i zabawni, odpowiadać na komentarze, chwalić się udanymi akcjami i, ogółem, „mówić ludzkim językiem, a nie jak z informacji prasowej”.

Żartobliwe tweety mają większą szansę na udostępnienie – przekonywano w prezentacji. Przestrzegano jednak, by nie stroić sobie żartów z trudnych sytuacji. Przypominano też m.in. o weryfikacji zdjęć, niedyskutowaniu z trollami i proszeniu o radę w razie wątpliwości. Na jednym ze slajdów napisano: „To, co nie wydało Ci się obraźliwe, może obrazić członków Twojej społeczności”.

„Policja chce powiedzieć ludziom, że jest przyjazna i dostępna, a jednocześnie sprawiać wrażenie potężnej i czasami przerażającej” – zauważa Caroline Haskings z Motherboard. Stąd, zauważa dziennikarka, funkcjonariusze pokazują, że trzymają na rękach koty lub że właśnie opróżnili opakowanie pączków, ale od czasu do czasu zatweetują tryumfalnie, jak zlikwidowali nielegalny obóz bezdomnych w jednej z dzielnic.

Źródło twierdzi, że to rozsądne, by instytucja mająca kontakt z obywatelami starała się uczłowieczać swój przekaz. Podobną strategię komunikacji w mediach społecznościowych mają też departamenty policji w innych miejscach Stanów Zjednoczonych czy amerykańskie wojsko. Caroline Haskings przypomina jednak, że nowojorscy funkcjonariusze wielokrotnie dopuszczali się naruszeń prywatności obywateli czy byli stronniczy w egzekwowaniu prawa. Policja niedawno wydała oświadczenie, w którym przyznała jednak, że liczba zgłoszeń dotyczących niewłaściwych zachowań spada.

Prezentacje ze strategią komunikacji zostały upublicznione przez Motherboard na stronie. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj