YouTube ogłosił kilka aktualizacji do funkcji Shorts – opisuje socialmediatoday.com. Jak czytamy, chodzi m.in. o rozszerzenie funduszu, w ramach którego twórcy otrzymują wynagrodzenie za publikowanie popularnych klipów, o kolejne kraje. Mają pojawić się także nowe narzędzia analityczne do Shorts w YouTube Studio.
W maju YouTube zapowiedział, że w latach 2021-2022 wypłaci 100 mln dol. najlepszym twórcom krótkich filmów, by zapewnić im dodatkowe wsparcie i motywację do działania – przypomina źródło. Najpierw te fundusze były dostępne jedynie dla twórców ze Stanów Zjedoczonych, a we wrześniu dostęp do programu zyskało kolejne 30 regionów. Teraz platforma dodaje następne 70 rynków do listy regionów, z których twórcy będą kwalifikować się do premii za krótkie filmy.
Źródło wyjaśnia, że twórcy z tych krajów będą teraz mogli ubiegać się o część dofinansowania, a YouTube wypłaci kanałom od 100 do 10 tys. dol. miesięcznie na podstawie wyników ich klipów. Dalej czytamy także, że czynniki, które YouTube bierze pod uwagę, nie są do końca jasne: „Nie ma określonego progu wydajności, aby kwalifikować się do premii. Poziom ten może zmieniać się z miesiąca na miesiąc w zależności od różnych czynników, w tym lokalizacji widzów i ogólnego wzrostu filmów krótkometrażowych”.
Czytamy, że twórcy, którzy mogą ubiegać się o finansowanie Shorts, zostaną o tym powiadomieni przez YouTube’a na podstawie wyników ich treści w poprzednim miesiącu.
Ponadto w YouTube Studio pojawią się nowe narzędzia analityczne dotyczące krótkich filmów – podaje źródło. Chodzi m.in. o nową kartę wyświetlającą liczbę zremiksowanych krótkich filmów, a także najpopularniejsze klipy z krótkimi odcinkami. Czytamy także,k że YouTube dodał narzędzie „Wyrównaj” do Shorts w systemie Android, wcześniej było bowiem dostępne tylko na iOS – pozwala ono zobaczyć poprzednią nagraną klatkę, aby pomóc w wyrównaniu ujęć.
YouTube dodał też nowy widok siatki krótkich filmów na stronach kanałów, co ma ułatwić odwiedzającym przeglądanie treści w Shorts. Czytamy, że widok siatki jest bardzo podobny do tego na TikToku, a na każdym klipie widoczna jest liczba wyświetleń. Twórcy będą mogli wybrać sposób wyświetlania siatki Shorts w YouTube Studio na komputerze – podaje źródło.
Socialmediatoday.com dodaje, że wygląda na to, że krótkie treści rozpowszechnione przez TikToka zyskały też popularność w innych serwisach, a YouTube wykorzystał je i ma przewagę w postaci bardziej rozbudowanego system dzielenia się przychodami dla twórców.
„Kopiowanie najlepszych funkcji z innych aplikacji może wydawać się wątpliwą taktyką, ale działa, jak pokazuje przykład YouTube Shorts” – podsumowuje źródło. (mb)