Facebook wprowadza zmiany w algorytmie pozycjonującym posty w aktualnościach. Serwis ma kłaść większy nacisk na interakcje.
„Badania pokazują, że wykorzystywanie mediów społecznościowych do kontaktowania się z ludźmi, na których nam zależy, przekłada się na nasze lepsze samopoczucie” – napisał na swoim profilu Mark Zuckerberg.
Zgodnie z planami założyciela Facebooka, pierwszą zmianą, jaką w swoich news feedach zauważą użytkownicy, będzie wyższe pozycjonowanie wpisów publikowanych przez znajomych, rodzinę czy grupy.
„Kiedy już wprowadzimy tę aktualizację, zobaczycie mniej treści publicznych, takich jak posty dodawane przez firmy, marki czy media. Natomiast wpisy publiczne, które będą się wyświetlać, również powinny być zgodne z naszym standardem – czyli mają zachęcać do wartościowych interakcji” – wyjaśnił w dalszej części swojego oświadczenia CEO serwisu.
„Po dokonaniu zmian w algorytmie strony zauważą, że zmniejszą się ich zasięgi, czas oglądania wideo czy kierowanie ruchu na witrynę. Skala zmian, jaką będą mogli dostrzec administratorzy fanpage’y, będzie zależała m.in. od rodzaju publikowanych treści czy sposobu, w jaki użytkownicy z nich korzystają. Strony, które tworzą wpisy niewywołujące reakcji u odbiorców, mogą zaobserwować największe spadki” – pisze na stronie newsroomu serwisu Adam Mosseri, Head of News Feed Facebooka.
Osoby, które będą chciały mieć pewność, że zobaczą treści publikowane przez konkretną stroną, powinny wybrać opcję „Wyświetlaj najpierw” w sekcji „Obserwowanie” dostępnej na wybranym fanpage’u. (pp)