sobota, 28 września, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościNowy raport YouTube’a na temat wykorzystywania AI do tworzenia treści

Nowy raport YouTube’a na temat wykorzystywania AI do tworzenia treści

YouTube postanowił przyjrzeć się temu, w jaki sposób dzisiejsi twórcy korzystają ze sztucznej inteligencji. W związku z tym platforma udostępnia raport, w którym przedstawia, w jakich obszarach AI wspiera youtuberów na różnych etapach tworzenia treści, a także w czym tkwi niewykorzystany potencjał sztucznej inteligencji.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Radius wykazały, że wielu twórców internetowych już testuje, w jaki sposób sztuczna inteligencja może usprawnić ich pracę. 92 proc. badanych zadeklarowało, że korzysta już z dostępnych narzędzi. Ponadto 74 proc. twórców zadeklarowało, że wie bardzo dużo lub dość dużo o AI, co sugeruje, że w branżach kreatywnych istnieje już wysoka świadomość na temat możliwości tej technologii.

Mimo to, jak ujawnia nowy raport, 90 proc. twórców ma poczucie, że nie w pełni wykorzystuje potencjał AI. Oznacza to, że chociaż narzędzia te są wykorzystywane w pracy youtuberów, to wciąż wielu z nich nie wie, w jaki sposób może zmaksymalizować ich skuteczność. Jest to ważny sygnał dla platform, które powinny zapewnić szersze wsparcie w zakresie wykorzystywania narzędzi AI – ujawnia raport.

Kreatywność i czas najbardziej docenianymi aspektami w narzędziach AI

Jak ujawnia badanie, obecnie sztuczna inteligencja pomaga twórcom m.in. w edycji tekstu, obrazów, dźwięku czy wideo. AI umożliwia także rozszerzenie możliwości dotarcia do szerszej i bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców – dzięki narzędziom takim jak automatyczny dubbing twórcy mogą przełamać bariery językowe i dotrzeć do nowych odbiorców na całym świecie. Pojawia się też coraz więcej narzędzi, które zapewniają twórcom dostęp do kluczowych informacji na temat efektywności tworzonych przez nich treści czy aktualnych trendów. Ponadto wykorzystanie narzędzi AI do automatyzacji powtarzalnych i pracochłonnych zadań może pomóc zoptymalizować proces tworzenia materiałów. Według badanych sztuczna inteligencja pomaga też podnieść jakość tworzonych przez nich treści.

Twórcy internetowi zdają się doceniać najbardziej dwa aspekty, w których wspiera ich pracę AI – kreatywność i czas. 96 proc. ankietowanych przyznało, że wykorzystuje AI jako wsparcie dla własnej kreatywności, a 29 proc. twierdzi, że jednym z głównych powodów korzystania ze sztucznej inteligencji jest oszczędność czasu.

Obawy twórców internetowych

Jak wynika z raportu, chociaż obserwuje się niesłabnące wykorzystywanie narzędzi AI, to twórcy internetowi wciąż wykazują poważne obawy związane z zagrożeniami, jakie może to stwarzać.

74 proc. twórców oczekuje jasnych wytycznych na temat bezpiecznego korzystania z narzędzi AI do tworzenia publikowanych treści. Dlatego tak ważne jest, aby platformy ściśle współpracowały z twórcami i wszystkimi podmiotami odpowiedzialnymi m.in. za rozwiązania prawne w celu opracowania jasnych wskazówek dotyczących odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii – podkreśla YouTube.

Większość twórców internetowych uważa, że w ciągu najbliższych dwóch-trzech lat sztuczna inteligencja będzie postrzegana jako niezbędne narzędzie dla branż kreatywnych. Jednocześnie YouTube podkreśla, że AI ma wspierać pracę youtuberów, a nie stanowić zamiennik dla ludzkiej kreatywności.

Pełen raport dostępny tutaj. (kn)

Źródło: kstatic.googleusercontent.com, AI and Creators. The Future of Tech and Creativity, 24.09.2024

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj