W 2014 roku padł brytyjski rekord w liczbie skarg dotyczących pojedynczej kampanii. Rekordzistą został bukmacher Paddy Power, który zachęcał do obstawiania wyniku rozprawy Oscara Pistoriusa. Swoje reklamy opatrzył hasłem „Money back, if he walks”.
Jak informuje Advertising Standards Authority (organizacja nadzorująca brytyjską branżę reklamową), wspomniana kampania zebrała ponad 5,5 tys. skarg. ASA uwzględniła je, uznając kampanię za szkodzącą całej branży reklamowej i trywializującą kwestię niepełnosprawności.
Wśród 10 kampanii najczęściej wymienianych w skargach, łącznie w 4 przypadkach ASA dopatrzyła się nieprawidłowości. W 2 przypadkach chodziło o upozorowanie strony internetowej tak, aby przypominała stronę urzędową, umożliwiającą zamówienie paszportu. Natomiast w przypadku reklamy brukowca The Sun organizacja dopatrzyła się seksistowskich motywów. Kampania promowała grę futbolową Dream Team. W ramach nagrody zwycięzca mógł wybrac modelkę, z którą chciałby się spotkać (brukowiec na 3 stronie każdego wydania publikuje zdjęcia dziewczyn w negliżu). (ks)