Nowa rola mediów społecznościowych oraz niebywały wzrost znaczenia marek luksusowych to tylko przedsmak zmian w obszarze komunikacji. Czego można się jeszcze spodziewać? Tego możemy się dowiedzieć dzięki analizie firmy Landor Associates, zajmującej się doradztwem markom.
W 2014 roku swoją szansę będą mogły wykorzystać nowe marki bez długoletniej historii. Landor Associates przewiduje, że konsumenci zwrócą się w stronę świeżych marek, oferujących nowe wartości. Okazuje się, że długoletnia historia nierzadko jest także obciążeniem. W tym duże znaczenie zdobędą marki luksusowe, a największy udział będą miały w tym kobiety, które zazwyczaj podejmują decyzje zakupowe. Stąd Johnnie Walker skieruje swoje działania właśnie do płci pięknej, a nie, jak dotychczas, do mężczyzn. Przewiduje się także, że do końca 2016 roku głównym odbiorcą produktów luksusowych będzie pokolenie Y.
Marki jeszcze bardziej zaangażują się w działania CSR-owe. Do tej pory wiele firm postawiło na odpowiedzialny biznes, ale w nowym roku stanie się to sposobem na przyciągnięcie konsumentów. Firmy są coraz baczniej obserwowane i rozliczane ze swoich działań, stąd dbałość o dobro społeczne może zadecydować o sukcesie. Za to nie zmieni się współpraca między markami a uniwersytetami, która polega nie tylko na wsparciu finansowym, ale też na pomocy w rozwoju tego środowiska.
Od jakiegoś czasu rola społeczna kobiet i mężczyzn staje się coraz bardziej niejednoznaczna. Sytuacja ta wpływa na strategie komunikacyjne, które do tej pory koncentrowały się głównie na kobietach. Przykładem jest np. firma DadGear, która wyprodukowała specjalne torby dla ojców opiekujących się dziećmi. (kg)