poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowy spot promujący Polskę: akcja i dynamizm, ale brak koncepcji

Nowy spot promujący Polskę: akcja i dynamizm, ale brak koncepcji

Na początku czerwca ruszyła kampania reklamowa „Polska. Move your imagination”, która ma promować Polskę na rynku niemieckim, brytyjskim i francuskim. Jedną z kluczowych reklamówek jest spot wizerunkowy „Poland – feel invited”. Każda z odsłon kampanii ma pokazać inne oblicze Polski oraz zmienić stereotypowe postrzeganie kraju. „Niestety spot promujący Polskę jest tylko poprawny” – twierdzi Anna Proszowska-Sala, ekspert w zakresie public relations.

W jednominutowym spocie można zobaczyć jeziora, morze oraz poszczególne miasta Polski: Poznań, Gdańsk, Warszawę czy Kraków. Ma to pokazać turystom, że nasz kraj ma wiele do zaoferowania oraz ma przełamać stereotypowy wizerunek zacofanego kraju. Zdaniem Anny Proszowskiej-Sala: „Na tak szczególną okazję  można wyobrazić sobie film o Polsce angażujący, integrujący w sobie różne kanały komunikacji, zaskakujący formą  i treścią, pokazujący nasz kraj i ludzi w nietuzinkowy sposób. Niestety ani jego forma ani treść nie pozwala na wyróżnienie się, zbudowanie wyrazistych skojarzeń”. Zaś w założeniu Polskiej Organizacji Turystycznej, spot „Poland – feel invited” to: „opowieść o turystyce kulturowej, o wypoczynku w naturze, różnorodnych aspektach turystyki aktywnej” a „przyjazd do Polski nigdy nie pozostawia zwiedzającego obojętnym, doświadczenia i wrażenia są jeszcze długo w jego pamięci”.

Okazja jest wyjątkowa, bowiem zbliża się Euro 2012, a spot wizerunkowy jest ważnym elementem, przyciągającym turystów. „Jest: dynamiczna akcja, luz, poczucie humoru, prezentacja tego, co w naszym kraju warte zobaczenia. Problem tkwi jednak nie w samym spocie, a w braku wyraźnej koncepcji na to, co chcemy pokazać potencjalnym, zagranicznym turystom. Trudno mi uwierzyć, że osoba, która przyjedzie na spływ kajakowy, albo zechce spotkać podczas swej wędrówki żubra, pojedzie także na imprezę – choćby do Krakowa” – ocenia Robert Stępowski, ekspert marketingu miejsc.

Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna, przy wyborze odbiorcy kierowano się wskaźnikami atrakcyjności i potencjału, które zostały zawarte w strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki. Poza tym organizacja dedykuje filmik wszystkim grupom wiekowym, a w szczególności ludziom, którzy stawiają na ekscytujące przeżycia oraz dla tych szukających spokoju i wyciszenia.

„Poland – feel invited” został umieszczony, na youtube.com, 8 czerwca jednak liczba odsłon sięga tylko 540 tys. „W dobie nowych mediów, możliwości jakie one dają, dobry spot może sprawić, że obejrzy go, »zalaikuje«, poleci miliony ludzi, a nie setki” – podsumowuje Proszowska-Sala. Jednak Stępowski odnajduje także pozytywne aspekty spotu: „Mimo wszystko, bez wątpienia, atutem tego spotu jest afirmacja młodości i energii. To dobrze, że nawet Polska Organizacja Turystyczna zaczyna myśleć nie tylko o »zwabieniu« turysty, ale także stara się, zmieniać wizerunek Polski i Polaków w oczach przeciętnego europejczyka, dla którego nasz kraj to wciąż miejsce ponure i zimne”

Autorem pomysłu i scenariusza filmów reklamowych jest Grupa Eskadra, zaś za przygotowanie „Poland – feel invited” odpowiada agencja BBDO. (kg)

Spot dostepny jest tu.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj