czwartek, 30 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościNowy spot promujący Warszawę. Internauci: to zachęta do seksturystyki

Nowy spot promujący Warszawę. Internauci: to zachęta do seksturystyki

Warszawa zaprezentowała w sieci spot, który będzie głównym materiałem promującym miasto jako gospodarza Euro 2012. Reklama, która kosztowała miasto 506 tysięcy złotych, została wykpiona przez internautów. Miała pokazywać, jak przyciąga Warszawa, a dla większości użytkowników sieci przyciąga…zupełnie inne skojarzenia, które z Warszawą ani z piłką nie mają nic wspólnego.

Biegnąca przez miasto kobieta zwraca uwagę mężczyzny, który zaczyna biec za nią. Bohaterka przyspiesza, po czym przez parę minut para goni się przez całe miasto, wykonując przy okazji karkołomne figury. Na koniec para znowu spotyka się przez przypadek, tym razem w biurowcu.

„Moje skojarzenia? Forest Gump, parkour i azjatyckie filmy akcji… z piłką to nie miało zbyt wiele wspólnego. Przynajmniej wiem, że można tam poskakać sobie, np. po dachu Pepsi Arena i żaden strażnik teksasu (pisownia oryginalna) nie będzie nas ścigać” – twierdzi jeden z użytkowników serwisu YouTube. Drugi dodaje:  „Kibicu zostaw żonę i dziecko, przyjedź do Warszawy na szybki seks. Dziewczyny na ulicach będą przed tobą uciekać? One tylko kokietują”. „Czy to zachęta do seksturystyki?” – docieka jeszcze inny.

Jak tłumaczy Katarzyna Ratajczyk, szefowa biura stołecznej promocji, w telewizji emitowana jest 30 sekundowa wersja spotu. Nie rodzi takich emocji jak wersja 3-minutowa, tak negatywnie komentowana w sieci. Odnośnie samych komentarzy przyznaje: „jeśli poruszane są aluzje seksualne, to ja odmawiam współpracy”.

Przetarg na realizację niefortunnego spotu rozstrzygnięto we wrześniu. Przedmiotem zamówienia było stworzenie trzech spotów promocyjnych o różnej długości. Miały one „ukazywać m.st. Warszawa jako miejsce dynamiczne, biznesowe, ciekawe, atrakcyjne turystycznie o niepowtarzalnym charakterze, które jest świetnym miejscem w świetle pełnionej funkcji Miasta-Gospodarza Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 TM” – czytamy w ogłoszeniu o przetargu. Zwyciężyła w nim firma TPS Telewizyjne Profesjonalne Studio, która zaoferowała 506 tys. złotych. Spot powstał na podstawie scenariusza przekazanego przez biuro promocji miasta. „Jak na spot reklamowy są to pieniądze nieduże.” – zaznacza Ratajczyk. (ks)


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj