DB Schenker wprowadza nowy branding. Odświeżony wizerunek korporacyjny ma prezentować mocne strony firmy. Dostawca logistyki chce odwoływać się do emocji, a także podkreślać swoje znaczenie i dostępność przez nowy dobór zdjęć i kolorów.
Zmieniona została kolorystyka marketingowa: granatowy, który jest powszechnie stosowany w branży, zostanie ograniczony. Zamiast tego ma być wykorzystany kolor morski „Teal” jako świeży i nowoczesny odcień podstawowy. Jednocześnie używane będą elementy, jak czerwony akcent tzw. „Pulse”, umożliwiające rozpoznawalność i łatwe skojarzenie z marką parasolową DB.
„Zamiast zmieniać logo, zmieniliśmy jego otoczenie. W ten sposób pozostajemy wierni zasadniczym cechom marki, ale nadal możemy wskazać na jej ewolucję. Silniejsze odwołanie do emocji w zewnętrznym wizerunku podkreśla unikalną tożsamość naszej firmy, której do tej pory nie komunikowaliśmy w wystarczającym stopniu” – tłumaczy Rüdiger Vetter, Vice President Global Marketing w DB Schenker.
Zmiany są także widoczne w doborze motywów w materiałach fotograficznych. Nowe zdjęcia prezentują przede wszystkim prawdziwych pracowników DB Schenker – autentycznych „bohaterów logistyki” – informuje firma. Poszczególne kadry są pokazane w naturalnym świetle. Jak wyjaśnia marka, nowy akcent i odejście od obrazów przedstawiających środki transportu zostały przetestowane w ramach kampanii #OurAnwerIsYes.
Marka zmieniła też podejście do wykorzystania logo: będzie bardziej elastyczne, nie jest już wymagane obowiązkowe zastosowanie białego tła. Dotyczy to zarówno nazwy własnej „Schenker”, jak i zintegrowanego logo „DB” Deutsche Bahn AG. Opcjonalna zmiana koloru czcionki na biały zamiast czarnego umożliwia stosowanie znaku również na ciemnym tle. Ograniczone zostało też umieszczanie obowiązkowych elementów w kampaniach i motywach reklamowych, co ma dać więcej miejsca i swobody w zakresie pozycjonowania marki pod kątem wartości.
Oprócz globalnego wprowadzenia nowego wizerunku marka planuje też utworzenie nowego hasła korporacyjnego. (kd)