W Media i Marketing Krzysztof Gorzkowski opowiada o budowie przyjaznego wizerunku koncernu Orlen. W artykule czytamy, że firma zdawała sobie sprawę z ironicznego traktowania przez środowisko reklamowe jej poprzedniej linii kreatywnej wykorzystującej orła strzegącego jakości na stacjach. Obecnie Orlen chce „zejść z komunikacją na poziom bliższego kontaktu z klientem” tworząc platformę komunikacyjną i korzystając np. z hasła „Dobra energia”, wokół którego można komunikować różne atrybuty marki, jej różne wartości dodane. Wizerunkowa część kampanii potrwa około 4 tygodni. Firma pozyskała do swojego Orlen Team’u Krzysztofa Hołowczyca i w związku z bliskim początkiem Rajdu Dakar jego wizerunek zostanie zapewne wykorzystany w tej nowej kampanii. Gorzkowski przyznaje, że „kampanie reklamowe Orlenu w Niemczech trochę się różnią od tych w Polsce. Czyli strategia budowania szerokiej platformy komunikacyjnej będzie się przekładała także na inne rynki, ale same koncepcje kreatywne- niekoniecznie”.