Jak czytamy w portalu businessinsider.com.pl, 7 lutego 2018 roku, Lufthansa oficjalnie zaprezentowała nowy wygląd swoich samolotów. Zamiast granatowego żurawia na żółtym tle ogony samolotów niemieckiego przewoźnika będzie zdobić biały żuraw umieszczony na kolorze granatowym.
[[{“fid”:”36620″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:”Lufthansa twitter screen “,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:”Lufthansa twitter screen “},”type”:”media”,”attributes”:{“alt”:”Lufthansa twitter screen “,”title”:”Lufthansa twitter screen “,”class”:”media-element file-default”}}]]
Źródło zdjęcia: twitter.com/lufthansa
Jak podaje źródło, symbol żurawia funkcjonuje jako logo Lufthansy już od początku XX wieku. Zaprojektował go w 1918 roku architekt i grafik Otto Firle, który jednocześnie zaproponował, by kolory ciemnoniebieski i pomarańczowożółty były barwami firmowymi, czytamy.
W późniejszych latach wdrażano niewielkie zmiany do polityki wizualnej Lufthansy, podaje portal. Największa jej modyfikacja nastąpiła w latach 70. za sprawą wprowadzenia do floty Boeinga 747, czytamy.
Jak informuje businessinsider.com.pl, ostatnia zmiana wyglądu samolotów Lufthansy miała miejsce w 1989 roku, kiedy to projektanci ze szwajcarskiej pracowni Zintzmeyer & Lux, odpowiedzialni za modyfikację wzornictwa niemieckiego przewoźnika, zaproponowali, by dominującym kolorem stał się żółty, a barwami dodatkowymi szary i srebrny. Ta polityka wizualna obowiązywała od 1989 do początku 2018 roku. (jg)
Zdjęcie główne: lufthansagroup.com