Kilka dni temu Nurofen zamieścił na swojej facebookowej stronie wpis dotyczący „wyzwań”, przed którymi na co dzień stają matki. W poście wymieniono same obowiązki domowe, co wywołało burzliwą dyskusję w komentarzach. Po fali krytyki marka przeprosiła za tę publikację.
Marka Nurofen opublikowała grafikę przedstawiającą zadowoloną kobietę, przy której umieszczono hasło „W jednej mamie mieszczą się dwie silne kobiety”. Wpis opatrzono także tekstem: „Każdy dzień to dla mamy seria nowych wyzwań, które będą trwać od świtu do nocy. Zawsze jest coś ciekawego do zrobienia! Trzeba zamówić ubranka dla dziecka, zrobić pranie, uprasować piramidę rzeczy i zrobić rano bliskiej osobie kanapki do pracy. Mama nigdy się nie nudzi, dlatego stojąc po Waszej stronie mówimy głośno: »Jesteśmy dumni spoglądając, jak dbacie o rodzinę i domowe obowiązki!«”.
Źródło: facebook.com/NurofenPolska
Post spotkał się z krytyką w sieci. Takie stereotypowe przedstawienie roli kobiet i matek, a także sposobu podziału obowiązków domowych – w którym za dbanie o dom i rodzinę odpowiada kobieta – wywołało głosy sprzeciwu.
Źródło: facebook.com/NurofenPolska
„Drodzy Rodzice, przepraszamy Was za powyższy post. Czytamy Wasze komentarze i traktujemy je poważnie. Obiecujemy, że wyciągniemy z nich wnioski. Jesteście dla nas ważni i chcemy być dla Was wsparciem” – napisała w odpowiedzi marka. (mb)