Chartered Institute of Public Relations (CIPR) rozpoczęło publikację serii poradników, które mają ułatwić PR-owcom zapoznanie się z szansami i zagrożeniami, jakie niesie ze sobą technologia sztucznej inteligencji (SI).
W pierwszym, siedmiostronicowym poradniku, organizacja tłumaczy podstawowe pojęcia i przybliża związek między danymi a poszczególnymi algorytmami. Odnotowuje też problem nieodpowiednio zbalansowanych zbiorów, które mogą negatywnie wpływać na wyniki prezentowane przez automaty (autor dokumentu wskazuje tu np. zjawisko stronniczości, ang. „bias”).
W najbliższych tygodniach CIPR chce opublikować poradniki dotyczące etyki w pozyskiwaniu danych dla algorytmów SI i ich przetwarzaniu, a także konsekwencji, jakie te zagadnienia mogą mieć dla PR-owców. Do końca roku CIPR planuje udostępnić też praktyczne wskazówki dotyczące wdrażania SI w procesach komunikacji wewnętrznej, relacjach z mediami czy organizacji pracy.
Wprowadzający dokument dostępny jest na stronie.
Czytaj więcej:
Sztuczna inteligencja nie wygryzie PR-owców
(mp)