poniedziałek, 16 września, 2024
Strona głównaAktualnościO kontaktach biznesu z mediami

O kontaktach biznesu z mediami

Puls Biznesu poruszył problem uregulowań prawnych dotyczących kontaktów biznesu z mediami. Albert Stawiszyński, autor artykułu, przypomina, że każda firma powinna wyznaczyć osobę odpowiedzialną za pierwszy kontakt z dziennikarzami. Zwykle jest to kierownik jednostki organizacyjnej, jego zastępca, rzecznik lub specjalnie powołana do sprawowania tej funkcji osoba.
Stawiszyński zaznacza, że przedsiębiorstwa są zobowiązane do udzielania informacji na temat swojej działalności, pod warunkiem, że nie naruszają one prawa prywatności osób trzecich lub tajemnicy służbowej. Przypomina, że „dziennikarz nie może odmówić autoryzacji dosłownie cytowanej wypowiedzi, o ile nie była ona wcześniej publikowana”. Radzi, aby przed publikacją poprosić go o przesłanie zdań, które znajdują się przed i po wypowiedzi, co pozwala poznać kontekst, w jakim dana wypowiedź zostanie opublikowana. Autor artykułu informuje również, że jeśli przedsiębiorca zastrzega informacje ze względu na tajemnicę służbową lub zawodową – dziennikarz nie ma prawa ich opublikować.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj